يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 23410

مصرف بی‌رویه دارو در استان قم نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فرهنگ مصرف داروی بیش از اندازه از فرهنگ‌های غلطی است که باید فرهنگسازی شود چرا که مصرف بی‌رویه دارو در استان قم نگران کننده است.
مصرف بی‌رویه دارو در استان قم نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه در نشست خبری با موضوع ارتقا سطح خدمات درمانی با اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور با تاکید براینکه مسئول پاسخگویی به مشکلات مردم هستم، اظهار کرد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت در استان قم تاکنون ۱۲درصد به میزان بستری‌ها در مراکز دولتی افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از فرهنگ مصرف بی‌رویه دارو در استان قم، افزود: تجویز بی‌رویه دارو در استان قم نگران کننده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان قم به مراکز مشمول خدمات در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح از ۱۵ اردی بهشت شامل ۱۰ بسته که ۳ بسته تا کنون اجرایی شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نکوئی، کامکار، شهید بهشتی، ایزدی، الزهرا (س) و حضرت معصومه (س) اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه طرح افزایش جمعیت و رایگان شدن هزینه‌های زایمان طبیعی در سال ۹۲ آمار آن حدود۱۱هزار و ۲۰۹ و سزارین ۱۴ هزار ۴۲۴ بوده که در ادامه این طرح در مکلف هستیم هر سه ماه ۲ و نیم درصد از میزان سزارین کاهش دهیم.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه در تلاشیم زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم، تصریح کرد: فرهنگ مصرف داروی بیش از اندازه از فرهنگ‌های غلطی است که باید فرهنگسازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این خبر که تعرفه درمانی ۹۳ به زودی اعلام می‌شود، بیان کرد: در زمینه بیمه خدمات دندانپزشکی ابهاماتی وجود دارد که به دنبال راهکارهایی در این حوزه هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان قم خاطرنشان کرد: در مجموع طرح تحول نظام سلامت در راستای کاهش آلام مردم در حوزه سلامت بوده و اجرای این تحولات در تاریخ کشورمان بی‌سابقه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjyxe8.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما