دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 23459

تمام بار مشکلات شهرداری بر دوش مردم است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: تمام بار مشکلات شهرداری بر دوش مردم است و این نهاد عملا به یک مجموعه خودگردان تبدیل شده است.
تمام بار مشکلات شهرداری بر دوش مردم است
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریانˈ روز یکشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم ،اظهار داشت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت سوخت در همه زمینه ها افزایش پیدا کرد، که این امر هزینه های بسیار زیادی را متوجه شهرداری کرد.

وی همچنین با بیان اینکه این افزایش قیمت در میزان خدمت رسانی شهرداری به مردم تاثیر گذاشته است،افزود: دراین شرایط شهرداری ناگزیر به افزایش تعرفه عوارض شهری روی آورده،که این مساله کاهش سطح خدمات عمومی به شهروندان را در پی داشته است.

این عضو شورای اسلامی شهر قم،خاطرنشان کرد: متاسفانه قول هایی که برای جبران هزینه های ناشی از هدفمندی یارانه ها به شهرداری داده شده، تحقق نیافته در نتیجه این هزینه ها بر دوش مردم گذاشته شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری هر چه بیشتر بین شهرداری و شرکت های آبفا، گاز و برق، گفت: در شرایطی که قیمت قیر به عنوان ماده ای که شهرداری آن را به صورت روزانه مصرف می کند،طی دو سال گذشته ۲۵ برابر شده ؛تعرفه عوارض شهرداری همچنان طبق مصوبه سال ۹۰ تنها سه برابر افزایش داشته است.

ذاکریان همچنین گفت: شرکت های تاسیساتی از جمله گاز باید برای جبران کسری بودجه خود به جای فشار آوردن بر شهروندان و مجموعه مدیریت شهری ، فشار را بر مرکز و وزارتخانه نفت بیشتر کنند.

وی همچنین عدم انعقاد تفاهم نامه جدید ما بین شهرداری و شرکت گاز را از جمله مشکلات موجود در زمینه فعالیت های تاسیساتی این شرکت بر شمرد، و افزود: عدم انعقاد این تفاهم نامه موجب شده تا مردم به هنگام اخذ مجوز برای حفاری با مشکلاتی مواجه شوند.

درهمین حال مدیر عامل شرکت گاز قم ، کمبود بودجه را عامل عدم امضای توافقنامه بین شرکت گاز و شهرداری عنوان کرد.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم که با حضور مدیرعامل شرکت گاز و شهردار، ترتیب یافت ، دو طرف بر ضرورت تسریع درامضای این تفاهم نامه تاکید کردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcco0qi.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما