چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 23592

پخش برنامه «غربت آفتاب» از رادیو معارف قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «غربت آفتاب» از رادیو معارف به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد.
پخش برنامه «غربت آفتاب» از رادیو معارف قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: برنامه غروب هفتم شب شهادت پیشوای هفتم شیعیان ساعت ۲۱ و ۳۰ از رادیو معارف پخش می‌شود که محور عمده آن جلوه‌های مظلومیت امام موسی کاظم(ع) است.

وی با بیان اینکه شرایطی در دوران امام موسی کاظم(ع) وجود داشته که مدیریت را برای این امام بزرگوار دشوار می‌کرد، گفت: خفقانی از سوی خلفای عباسی در دوران پیشوای هفتم شیعیان حاکم بود و بحث فرقه‌گرایی و فرقه‌های مختلف رواج پیدا کرده است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش ویژه برنامه غربت آفتاب در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و افزود: این ویژه برنامه ساعت هشت و ۴۰ دقیقه تا ۱۰ از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه درباره دعای رجبیه است که از امام موسی کاظم(ع) نقل شده و در این دعا امام موسی کاظم(ع) ویژگی‌هایی را بیان می‌کنند و در واقع سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام موسی کاظم(ع) محور این برنامه است.

صفایی خاطرنشان کرد: حدیث شریفی از امام موسی کاظم(ع) نقل شده که در آن به امرار معاش، مراوده با دوستان، رسیدگی به امور فرهنگی و تغذیه اشاره شده است.

وی یادآور شد: اگر انسان تفریحات سالم داشته باشد، فکرش آسوده‌تر می‌شود و می‌تواند کارهای دیگر زندگی‌اش را بهتر انجام دهد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگر رادیو معارف مانند برنامه‌های زنده، پرسمان‌ها، اذان‌گاهی و جنگ شبانه شبستان نیز انعطاف موضوعی به مسئله شهادت امام موسی کاظم(ع) دارند.

وی با اشاره به محورهای دیگر که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است، گفت: بررسی فعالیت‌های امام موسی کاظم(ع) در عصر خلفا، وضعیت اقتصادی جامعه، اقدامات امام موسی کاظم(ع) برای برطرف کردن اختلاف طبقاتی و شرایط فرهنگی جامعه آن زمان از جمله موضوعات برنامه‌هاست.

صفایی یادآور شد: اقداماتی که امام موسی کاظم(ع) برای ارتقای فرهنگ جامعه انجام دادند و انحراف عقیدتی که در زمان امام بوده به صورت خاص می‌تواند محور بحث در برنامه‌ها باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaumnu.49neo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما