چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 23607

ادبیات مقاومت فرهنگی دینی را به جوانان انتقال می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس بهترین مقاطع شعر مقاومت بوده است، گفت: ادبیات مقاومت نقش زیادی در ترویج جوانان برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته است.
ادبیات مقاومت فرهنگی دینی را به جوانان انتقال می‌دهد
به گزارش قم نیوز، محمد رضا یوسفی در نشست علمی شعر مقاومت در ایران و جهان که در موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی وابسته به جامعه المصطفی برگزار شد به بررسی و تبیین شعر مقاومن و نقش آن در اصلاح جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و اظهار کرد: وقتی به کشوری از سوی دشمنان آن تجاوزی صورت می‌گیرد مردم در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنند و این مقاومت بر ادبیات مردم تاثیر می‌گذارد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه شعر مقاومت، شعری متعهد و ملتزم است، افزود: حمله مغول‌ها به ایران تا جنگ‌های ایران و روس و اوج آن در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نمونه‌های مهم مقاومت مردمی در برابر تهاجمات به ایران است.

وی با تاکید براینکه دوران دفاع مقدس بهترین مقاطع شعر مقاومت بوده است، تصریح کرد: ادبیات مقاومت نقش زیادی در ترویج جوانان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته است.

یوسفی با اشاره به اینکه شاعران در عرصه شعر مقاومت و حماسی باید با نگاه به اهداف نظام در راستای بصیرت افزایی بکوشند، گفت: شعر مقاومت در ابتدا شعارگونه بود که از تاثیرگذاری بالایی برخوردار بود و مضامینی همچون ایثار، شهادت، ولایت فقیه و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را در بر داشت.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdchq-ni.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما