چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 23611

کمیته امداد قم از 1250 دانشجو حمایت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از حمایت از هزار و 250 دانشجوی قمی توسط این نهاد خبر داد.
کمیته امداد قم از 1250 دانشجو حمایت می‌کند
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی، پیش از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از دانشجویان نخبه و فارغ‌التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن همایش این اداره با اشاره به اینکه جامعه ما در حال رفتن به سمتی است که بستر تحصیل برای بخش بزرگی از جامعه فراهم شده اظهار داشت: از طرفی در کشوری زندگی می‌کنیم که برای توسعه یافته شدن باید افراد جامعه را از سطح علمی بالاتری برخوردار کنیم.

وی با طرح این پرسش که آیا همه دانشجویان باید وارد چرخه فعالیت‌های اداری شوند؟ افزود: چنین امکانی وجود ندارد بلکه باید نگرش به مقوله اشتغال را تغییر داد و جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: باید خودمان را در شرایطی قرار دهیم که تمام نیازهای جامعه اعم از کشاورزی، خدمات فنی و ... را برطرف کنیم.

وی در توضیح علت عدم موفقیت برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاه گفت: امروز شاهد هستیم در بدنه فارغ‌التحصیلان عدم خودباوری و ناامیدی رخنه کرده است. این مشکل بزرگی است که باید برای آن فکری کرد.

جلالی اظهار کرد: ترس موضوع مهم دیگری است که می‌تواند ما را از اهداف اصلی دور کند و مشاهده می‌کنیم که ریسک پذیری در حال حاضر در دانشجویان ما ضعیف است. هر چند ریسک پذیری باید با مطالعه و فکر باشد اما ترس هم امری فلج کننده است که باید از آن دوری کرد.

نگرش غلط جوانان در مورد اشتغال

وی با اشاره به نگرش غلط جوانان در مورد اشتغال ادامه داد: به عنوان مثال در عرصه آموزش تراش سنگ‌های زینتی و انگشتر سازی منابع و ظرفیت در استان قم وجود دارد و حاضر هستیم به شما آموزش دهیم تا در این عرصه درآمدزایی داشته باشید اما نگاه افراد به اینگونه شغل‌ها نگاه صحیحی نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به خرید تضمینی محصولات این کارگاه‌ها افزود: کمیته امداد فروشگاه‌های بزرگی را ترتیب داده که بخشی از تولیدات خانواده‌ها را در حوزه صنایع دستی خودش خریداری می‌کند. تأمین هزینه‌های آموزش نیز به عهده کمیته امداد است.

وی با اشاره به نیاز کشور به آینده نگری جوانان ادامه داد: امروز باید فکر و ایده نو داشته باشید و انرژی مصرف کنید. چرا که بدون صرف انرژی و خلاقیت نمی‌توانید موفق شوید.

جلالی اظهار داشت: تشکیل تعاونی‌ها یکی از راه های ترویج کارآفرینی است که کمیته امداد آن را حمایت می‌کند و برای آن ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته است.

وی با انتقاد از نحوه تربیت دانشجویان گفت: خیلی از دروسی که در دانشگاه ارائه می‌شود تئوری است و برای کاربردی کردن آن باید مسیر دیگری را در نظر گرفت. دانشجو هم باید به تحصیل نگاه کاربردی داشته باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccseqi.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما