چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 23613

مهم ترین چالش زیست محیطی قم آلودگی هوا است‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:مهمترین چالش زیست محیطی در استان قم، آلودگی هوا و انتشار ریزگردها و گرد و غبار است.
مهم ترین چالش زیست محیطی قم آلودگی هوا است‌
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان اظهار کرد: مهمترین چالش زیست محیطی در استان قم، آلودگی هوا و انتشار ریزگردها و گرد و غبار است.

وی با اشاره به خشک شدن دو تالاب حوض سلطان با ۳۷ هزار هکتار و دریاچه نمک با ۲۱۰ هزار هکتار و عدم توجه مسئولان امر نسبت به این معضلات تصریح کرد: عدم تامین حقابه‌ها و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه در استان قم، استان‌های مرکزی کشور را به شدت مورد تاثیر قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم وجود واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده در محورهای مواصلاتی و پیرامون شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مردم و مسئولان به ویژه صاحبان صنعت باید نسبت به رعایت معیارها، ضوابط و استانداردهای زیست محیطی احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشند.

وی بر ضرورت تجمیع و انتقال واحدهای صنعتی آلاینده به شهرک‌های صنعتی تخصصی تاکید کرد و گفت: ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، هدررفت ۸۱ درصد فاضلاب و تولید روزافزون زباله و نخاله در استان و عدم استفاده مجدد و بازیافت آن‌ها، تحمیل هزینه‌های گزاف به جامعه و مردم است.

رکنی با بیان اینکه تعدی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و بی‌توجهی به حفظ و حراست از محیط زیست، شرایط آب و هوایی استان قم را در سده‌های گذشته به میزان قابل توجهی تغییر داده است، تصریح کرد: عدم حفاظت از زیستگاه‌ها و تنوع زیستی استان، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری را تسریع کرده و موجب افت کیفیت محیط زیست می‌شود که باید با همکاری و همراهی مسئولان و مشارکت فعال آحاد مردم در راستای بهبود امور زیست محیطی و ساماندهی هوشمندانه آن گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcexp8w.jh8xzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما