پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 2365
بعد از یک سال حضور در ایران؛

بازیکن سابق راه و ترابری به بیرنایس فرانسه ملحق شد

قم نيوز : قم نیوز: بازیکن سابق تیم بسکتبال راه و ترابری قم بعد از یک سال حضور در لیگ برتر بسکتبال کشورمان به لیگ بسکتبال کشور فرانسه رفت.
بازیکن سابق راه و ترابری به بیرنایس فرانسه ملحق شد
به گزارش قم نیوز، این بازیکن کلود مارکوس فرانسوی الاصل است که سال گذشته یکی از دو خرید خارجی تیم بسکتبال راه و ترابری قم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور بود و با این تیم به مقام ششم لیگ برتر دست یافت.

با این حال بعد از اینکه تیم بسکتبال راه و ترابری قم در پایان فصل گذشته مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور دستخوش تغییرات فراوانی شد و سرانجام با تغییر کادر مدیریت، کادر فنی و بازیکنان در لیگ برتر حضور یافت، چند بازیکن مطرح نیز از این تیم جدا شدند و یکی از آنها کلودیو مارکوس بود.

این بازیکن فصل گذشته در تیم بسکتبال راه و ترابری بازی کرد و در کشورمان نیز به دین مبین اسلام گرایش پیدا کرد، بعد از اینکه با نظر کادر فنی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام به‌عنوان بازیکن پست پنج به این تیم لیگ برتری ملحق شد، در میانه راه از این تیم نیز جدا و راهی لیگ بسکتبال فرانسه شد.

این بازیکن فرانسوی در حالی از تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام جدا شد و به لیگ بسکتبال فرانسه رفت که در هفته نهم از دور رفت مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور برای همراهی تیم پتروشیمی بندر امام به قم نیز آمد و اتفاقا مقابل تیم بسکتبال جهش ترابری قم نیز قرار گرفت اما در پایان این دیدار همراه با تیمش به باخت ۸۳ بر ۸۱ تن داد.

مارکوس که به صورت موقت جذب تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام شده بود، بعد از اینکه شرایط حضور بازیکنان آمریکایی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام در کشورمان فراهم شد، از جمع شاگردان مهران شاهین طبع جدا و راهی کشورش شد.

مارکوس دومین بازیکن مسلمان پس از راشاد اندرسون، بازیکن تیم بسکتبال فولاد ماهان سپاهان اصفهان است که این فصل در لیگ برتر بسکتبال حضور پیدا کرد و بعد از جدایی از تیم پتروشیمی بندر امام در پایان هفته نهم مسابقات لیگ برتر از لیگ بسکتبال ایران خداحافظی کرد.

کلود مارکوس با ۳۱ سال سن و تخصص بازی کردن در پست پنج یکی از مهره‌های کلیدی فصل گذشته تیم بسکتبال راه‌وترابری قم بود که پیش از پیوستن به تیم بسکتبال راه‌وترابری قم، عضو تیم بسکتبال شوله فرانسه در بالاترین سطح مسابقات لیگ باشگاه‌های این کشور بوده است و با جدایی از تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام به تیم ایلان بیرنایس فرانسه ملحق شد.

مارکوس به همراه ویتاری مارش آمریکایی دو بازیکن خارجی تیم بسکتبال راه‌وترابری قم مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های فصل گذشته لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور در لیگ برتر فصل گذشته بودند که در نهایت با این تیم در مکان ششم جدول رده بندی رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.-nit23nxmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما