دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 23698

پیام مبعث بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس موسسه اخلاق و تربیت گفت: پیام شادی آفرین و نجاتبخش مبعث جهانی و بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است.
پیام مبعث بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدجواد زارعان در آستانه مبعث پیامبر(ص) گفت: این روز را باید به همه جامعه جهانی و بشریت تبریک گفت زیرا درهای آسمان در روز مبعث بر روی بشر باز و کلام الهی برای هدایت انسانها نازل شده است.

وی ادامه داد: عید مبعث، روزی است که خداوند توسط بهترین برگزیده خود فرصتی را برای بشریت ایجاد کرد تا یکبار دیگر بعد از تحریف در ادیان و دور شدن از وحی و رشد جاهلیت بتوانند با نور هدایت آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر مرور فلسفه بعثت، گفت: بشر باید درک کند که مبعث نجاتبخش و شادی آفرین برای همه انسانها است اما متاسفانه نه تنها جامعه بشری که جامعه اسلامی نیز از این درک دور است.

وی با تاکید بر بسنده نکردن به گرامی داشت ظاهری مبعث اضافه کرد: این روز روز برگزیدگی اسلام بر سایر ادیان و مسلمانان بر پیروان سایر ادیان است و پیامبر در این روز آمد تا جهل را بزداید و نور هدایت را در میان مردم پرتو بیفکند اما این نجاتبخشی برای مسلمانان مسؤلیت آور نیز هست.

نبوت رکن اعتقادی شیعه است

حجت الاسلام زارعان افزود: روز مبعث برای پیروان اهل بیت نیز روز بزرگی است البته تلاش می شود تا پیامبر را از شیعه بگیرند و به شخصیت ایشان اهانت کنند اما ایشان محور و قلب اعتقادات ماست و رسالت و نبوت ایشان از ارکان اصلی اعتقادات ما محسوب می شود.

رئیس موسسه اخلاق و تربیت اضافه کرد: ما علاوه بر بزرگداشت این روز باید در عمل و زندگی نیز پیام بعثت را جاری و ساری کنیم.

وی تاکید کرد: دشمنان اگر امروز درصدد مخالفت با پیامبر و پیام مبعث هستند این موضوع به علت اهمیت رسول الله و پیام مبعث این وجود بی نظیر و رحمت للعالمین است و همه آحاد جامعه اسلامی باید سبک زندگی خود را از سبک و سیره زندگی ایشان بگیرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6-ni.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما