شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 23833

استارت ماهان تندیس قم برای اولین قهرمانی

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتسال ماهان تندیس قم بعد از فتح جام حذفی فوتسال کشور از نیمه مرداد ماه کار خود را برای کسب نخستین قهرمانی تاریخ فوتسال قم در لیگ برتر ایران آغاز می‌کند.
استارت ماهان تندیس قم برای اولین قهرمانی
به گزارش قم نیوز، اکنون که طعم شیرین قهرمانی در جام حذفی زیر دندان فوتسال دوستان قمی قرار دارد، شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در حالی کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود که فوتسال قم با وجود قهرمانی ماهان تندیس در نخستین دوره بازی‌های جام حذفی، هنوز موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر نشده است.

این در حالی است که از سوی سازمان لیگ برتر فوتسال زمان شروع فصل جدید لیگ شانزدهم مشخص شد و تیم فوتسال ماهان تندیس بعد از فراز، ارم کیش، کیش ایر و ماهان تندیس برای دومین بار حضور در مسابقات لیگ برتر فوتسال را تجربه خواهد کرد.

برای همین منظور جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتسال برگزار و در مورد زمان شروع فصل جدید لیگ برتر تصمیم‌گیری شد و بر اساس تصمیم اعضای هیئت رئیسه، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال یک هفته پس از ماه مبارک رمضان یعنی از روز ۱۶ مرداد ماه با حضور ۱۴ تیم آغاز می‌شود.

بر اساس تصمیم اعضای این هیئت رئیسه مقرر شد بازی‌های مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال کشور نیز تا پایان خرداد ماه برگزار شود تا ۲ تیم به شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال راه یابند و فصل جدید لیگ برتر با حضور ۱۴ تیم به انجام برسد.

این در شرایطی است که هم‌اکنون ۶۷ روز دیگر تا آغاز بازی‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور باقی مانده در حالی که تیم ماهان تندیس قم از هم اکنون می‌داند که با کدام کادر فنی و بازیکنان در لیگ برتر جدید حضور می‌یابد.

هواداران علاقه‌مند ماهان تندیس

البته دیگر تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ برتر فوتسال که شاخص‌ترین آنها گیتی‌پسند اصفهان است هنوز کاری برای لیگ جدید انجام نداده‌اند اما بسیاری از هواداران و علاقه‌مندان به فوتسال در قم دوست دارند تکلیف تیم فوتسال ماهان تندیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را بدانند.

از اوایل دهه ۱۳۸۰ که نمایندگان قم در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شرکت کرده‌اند تاکنون ۹ چهره شاخص به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم حضور داشته‌اند و ماهان تندیس با دهمین مربی تاریخ فوتسال قم یعنی محسن حسن‌زاده در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد.

حسین شمس، سید حسین حسینی، صادق ورمزیار، سیدمهدی ابطحی، رضا کردی، امیر شمسایی، سیدمهدی غیاثی، قدت‌الله باقری و محسن حسن‌زاده در طول این سال‌ها و ادوار مختلف لیگ برتر شاخص‌ترین مربیانی هستند که نماینده فوتسال قم در لیگ برتر را هدایت کرده‌اند.

موفق‌ترین مربیان در فوتسال قم تا این فصل لیگ برتر کشور، حسین شمس، سیدمهدی ابطحی و محسن حسن‌زاده در لیگ‌های ششم، دهم و چهاردهم بوده‌اند که با تیم‌های فوتسال ارم کیش (۲ دوره) و صبای قم به مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نائل شده‌اند.

سه نایب قهرمانی رهاورد تیم‌های قمی در لیگ برتر

البته در ادوار ۱۵ دوره‌ای مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم فوتسال ارم کیش قم موفق به کسب دو عنوان سومی و چهارمی لیگ برتر شده است اما بعد از آن بهترین موفقیت را به صورت مشترک سیدمهدی غیاثی و حسین گنجیان به دست آورده‌اند که در سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور توانستند با کسب رتبه ششم دیگر مربیان موفق تاریخ فعالیت نماینده قم در لیگ برتر کشور لقب بگیرند و البته عنوان ششمی لیگ پانزدهم در سال ۱۳۹۲ نیز با هدایت ماهان تندیس توسط محسن حسن‌زاده کسب شده است.

در حالی که نماینده قم در ۱۵ دوره گذشته رقابت‌های لیگ برتر با نام‌های مختلفی از جمله، سهیل، فراز، ارم کیش، تربیت بدنی، کیش ایر، ماهان تندیس و ماهان تندیس قم در مسابقات حضور یافته است، تیم ارم کیش قم در سال ۱۳۸۶ با حسین شمس بعد از تیم تام ایران‌خودروی تهران موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی ششمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شد.

کمتر از دو ماه فرصت برای لیگ جدید فوتسال کشور

این در حالی است که این عنوان سه سال بعد نیز تکرار شد و طی آن تیم فوتسال ارم کیش قم با سرمربیگری سید مهدی ابطحی تا آخرین هفته‌ها یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود اما در نهایت بعد از تیم فولاد ماهان سپاهان اصفهان به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

در سال ۱۳۹۱ پایان مسابقات چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای نماینده فوتسال استان قم نیز در حالی که بسیاری از هواداران این تیم انتظار قهرمانی صبای قم را داشتند، با نایب قهرمانی دیگری همراه بود تا قم همچنان از قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران دور بماند.

هم‌اکنون نیز لیگ شانزدهم در راه است و در این راه مسئولان باشگاه ماهان تندیس قم تا حدودی تکلیف این تیم را مشخص کرده‌اند زیرا امیر جلالی مدیرعامل این باشگاه حضور در لیگ شانزدهم را منوط به قهرمانی در نخستین دوره بازی‌های جام حذفی فوتسال کرده بود.

حالا که ماهان تندیس قم به مقام قهرمانی جام حذفی فوتسال کشور دست یافته و در واقع نخستین افتخار رسمی را نصیب فوتسال قم کرده است، انتظار این است که جلالی به وعده خود عمل کند و این تیم با حمایت مجدد باشگاه ماهان تندیس در لیگ برتر حضور ‌یابد.

ابقای حسن‌زاده برای حضور بر روی نیمکت ماهان تندیس

بعد از پایان کار صبای قم در لیگ چهاردهم که با کسب مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی بعد از گیتی‌پسند همراه بود، محسن حسن‌زاده سرمربی موفق این تیم کنار رفت و به ترتیب مربیانی نظیر رضا کردی و سیدوحید غیاثی به راس کادر فنی ماهان تندیس قم آمدند اما نتایج نه چندان خوب ماهان تندیس در نیمه راه لیگ پانزدهم موجب شد تا بار دیگر حسن‌زاده به این تیم بازگردد و در نهایت با هدایت وی تیم ماهان تندیس قم به مقام ششم بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال دست یابد.

حسن‌زاده که برادر بزرگتر خانواده فوتسالی حسن‌زاده‌ها محسوب می‌شود و در آغاز لیگ چهاردهم با بازوبند کاپیتانی و پیراهن شماره ۹ در ترکیب ماهان تندیس به میدان می‌رفت، از هفته ششم لیگ سال ۱۳۹۱ رسما به مربیگری روی آورد و به عنوان سرمربی تیم فوتسال ماهان تندیس قم جانشین قدرت‌الله باقری شد.

تیم فوتسال ماهان تندیس قم با هدایت محسن حسن‌زاده در چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تا هفته پایانی در صدر جدول رده بندی قرار داشت اما در هفته آخر با شکست برابر تیم فوتسال شهید منصوری قرچک قهرمانی را به حریف سرسخت خود گیتی پسند اصفهان واگذار کرد و بدین ترتیب بار دیگر قمی‌ها را در حسرت قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران نگه داشت و نتوانست برای نخستین بار به لیگ قهرمانان فوتسال باشگاه‌های آسیا راه یابد.

اکنون بار دیگر محسن حسن‌زاده در راس کادر فنی ماهان تندیس قم است و این مربی که تیمش را بعد از کسب رتبه ششمی لیگ پانزدهم در سال ۱۳۹۲ در بهار سال ۱۳۹۳ قهرمان و فاتح رقابت‌های نخستین دوره جام حذفی فوتسال باشگاه‌های کشور کرده باید تلاش خود را برای تداوم این موفقیت و این بار قهرمانی در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به کار بگیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcipvar.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما