شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 23841

رسانه‌ها امر به معروف را از مهجوریت خارج کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو خبرگان رهبری بر لزوم تلاش رسانه‌های جمعی به منظور خروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از مهجوریت و غربت تاکید کرد.
رسانه‌ها امر به معروف را از مهجوریت خارج کنند
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسن ممدوحی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در شرع مقدس و نیز قانون اساسی اظهار داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تا حدی در جامعه مورد مهجوریت و غربت واقع شده که برای خروج از این وضعیت و رسیدن به وضعیت مطلوب، رسالت مهمی بر عهده رسانه‌های جمعی قرار دارد.

وی همچنین افزود: طبق آیات و روایات اگر در جامعه‌ای مردم امر به معروف و نهی از منکر نکنند بدترین افراد بر آنان مسلط خواهند شد، بنابراین همه به ویژه رسانه‌ها و نیز دستگاه‌های مرتبط فرهنگی باید در این قضیه ورود جدی داشته و به وظیفه دینی و انقلابی خود به درستی جامه عمل بپوشانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: بی‌شک بدون وجود یک نگاه و راهبرد اصولی نمی‌توان به اهداف کامل در عرصه نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در کشور دست یافت.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که صرف برخوردهای فیزیکی شدید در این خصوص، چاره‌ساز نیست، و ما باید از طریق فرهنگ‌سازی مناسب مشکل عفاف و حجاب را برطرف کنیم.

آیت‌الله ممدوحی همچنین بر نقش مهم و کلیدی رسانه ملی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور تاکید کرد و افزود: صدا و سیما باید با ساخت فیلم‌های متناسب با آداب شرع و بیان زندگی افرادی که از ناهنجاری‌ها صدمه دیده‌اند در این زمینه اطلاع رسانی کرده و با دعوت از کارشناسان، راهکارهای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را تبیین کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchz6ni.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما