شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 23848

ترویج الگوی صحیح مصرف زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه ترویج الگوی صحیح مصرف زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است گفت: حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی یکی از ضروریات مهم کشور در وضعیت کنونی است.
ترویج الگوی صحیح مصرف زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، رضا فقیهی در سخنانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک علم است و امروزه یکی از ضروریات مهم کشور تلقی می شود، اظهار کرد: امروزه باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا نسل های بعدی هم بر این روند تکیه کنند و یک تمدن اسلامی را پایه گذاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران بدانند که باخرید یک کالای خارجی یک کارگر را در کشور دشمن فعال و در کشور خودمان بیکار می کنند که اینگونه وضعیت اشتغال کشور حل نمی شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) با اشاره به فعالیت موسسه کارآفرینی و اشتغال زایی نگار نصر، بیان کرد: امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، بنیاد تعاون بسیج و موسسه کارآفرینی و اشتغال زایی نگار نصر مسیرهایی برای عموم مردم ایجاد شده است تا از فضای مازاد و امکانات بدون بهره خود در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

فقیهی تصریح کرد: امروزه در راستای پرورش قارچ، مرغ، بلدرچین، زنبور عسل، شترمرغ، کود ورمی کمپوست، بسته بندی سبزیجات و مواد غذایی و بسیاری دیگر از زمینه ها وام هایی را بدون وابستگی به نهاد خاصی در بنیاد تعاون بسیج و موسسه کارآفرینی و اشتغال زایی نگار نصر به عموم مردم پرداخت می کنیم.

وی در ادامه به برگزاری کلاس های توجیهی برای ورود به شغل های نام برده اشاره کرد و افزود: عموم مردم برای ایجاد شغل می توانند به موسسه مراجعه کنند و پس از درخواست وام که این موسسه بعد از ارزیابی و سنجیدن توان و امکانات آنها و اطمینان از اینکه آن فرد حتما در این کار اقتصاد مقاومتی وارد می شود با یک طرح توجیهی و آموزشی، فرد را به بانک مهر اقتصاد برای دریافت وام اقتصاد مقاومتی معرفی می کند.

فقیهی بیان کرد: کسانی که این وام را دریافت می کنند می توانند حتی ۶ماه خلاء قسط داشته باشد یعنی بعد از اینکه آن شغل خود را به درآمدزایی تبدیل کردند شروع به پرداخت اقساط وام کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) به چند مورد اشتغال زایی اشاره کرد و عنوان داشت: عموم مردم می توانند با آموزش هایی که می بینند در منزل خود پرورش قارچ داشته باشند و یا با چند مرغ بومی، تخم مرغ مورد نیاز خود را رفع کنند و یا در منازلی که دارای حیاط بزرگ می باشد سبزی خوردن مورد استفاده خود را بکارند.

وی افزود: مردم می توانند با مدیریت مصرف نان واردات گندم را از بین ببرند و یا وابستگی خود به مصرف گوشت قرمز را کم کنند و خود را به سمت مصرف گوشت مرغ بومی، شترمرغ و.. سوق دهند تا واردت گوشت قرمز کم شود.

فقیهی با اشاره به اهمیت الگوی مصرف، تصریح کرد: در بعضی از مناطق بجای اینکه آب را مستقیم بر سر زمین کشاورزی ببرند ابتدا در یک استخر که ماهی قزل آلا پرورش می دهند و جمع آوری می کنند سپس بعد از آن آب در یکسری جوی که اردک پرورش می دهند جاری می شود و بعد از آن در استخر دوم که ماهی کپور پرورش می دهند جمع آوری می کنند و بعد از این مراحل این آب غنی شده از کود را به سمت زمین کشاورزی هدایت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) تصریح کرد: امروزه در ایجاد دو کارگاه پرورش شترمرغ در کنار هم قانون است که این دو کارگاه باید از یکدیگر یک کیلومتر فاصله داشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevv8w.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما