پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 2391
با حضور آیت‌الله سعیدی؛

مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین با حضور امام جمعه قم خبر داد.
مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا کبیری امروز با اشاره به فرارسیدن هفته معلولین، اظهار کرد: روز جهانی معلولین ۱۲ آذر است که با توجه به مصادف بودن با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) مراسم بزرگداشت این روز یکشنبه بیستم آذر ماه در کانون فرهنگی ورزشی مریم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم امام جمعه قم و معاون برنامه‌ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور حضور خواهند داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم عنوان کرد: در این راستا از دانش‌آموزان مدارس استثنایی شهر قم و والدین آنها و مسئولان استانی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: همچنین در این مراسم از دانش‌آموزان برگزیده مدارس استثنایی که در جشنواره‌های کشوری حائز رتبه شده یا در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شده‌اند، تقدیر می‌شود.

کبیری اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم حضور خیرین فعال در کمک به مدارس استثنایی استان قم و تجلیل از آنهاست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط این مجموعه در هفته معلولین، بیان کرد: در این هفته برنامه‌های متعددی مانند مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی برای دانش‌آموزان استثنایی و تقدیر از دانش‌آموزان و همکاران برگزیده در این عرصه، توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم انجام شد.

وی گفت: در استان قم ۱۹ مدرسه استثنایی و پنج مرکز اختلالات یادگیری وجود دارد که دو آموزشگاه از این تعداد غیرانتفاعی هستند.

کبیری اظهار کرد: در مجموع در استان قم نزدیک به هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند که تلاش شده تا این دانش‌آموزان بتوانند در کنار آموزش‌های تحصیلی، مهارت‌های لازم برای زندگی را به دست آورند.

وی افزود: در این مدارس سعی شده تا با به‌کارگیری تجهیزات و متخصصین مورد نیاز، امکانات لازم برای توانبخشی دانش‌آموزان فراهم شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم ادامه داد: کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و بینایی سنجی از جمله حوزه‌هایی هستند که در مدارس استثنایی در زمینه آنها کار می‌شود که البته در این زمینه در استان قم به نیروی متخصص بیشتری نیاز هست.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.y9xrak9wqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما