پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 2395
معاون فرماندار قم:

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بدون کمترین مشکل برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی فرماندار قم گفت: به دلیل همکاری و همیاری دستگاه‌ها در انجام وظایف، مراسم‌‌ تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت گسترده و با رضایت عزادارن حسینی انجام شد.
مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بدون کمترین مشکل برگزار شد
به گزارش قم نیوز، عبدالحسین بلیلی امروز با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: برای برگزاری این مراسم به صورت باشکوه در قم، ستاد تسهیلات زائرین در فرمانداری با تعیین وظیفه دستگاه‌های مختلف تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه شهر قم از دیر باز مرکز برگزاری مراسم‌های سنتی و مذهبی بوده است، افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم امسال بیش از هزار هیئت عزاداری از قم و شهرستان‌های اطراف در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به برپایی دسته‌های عزاداری اقدام کردند و با حضور در بارگاه کریمه اهل بیت این واقعه خون‌بار را به حضرت معصومه (س)‌ تسلیت گفتند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار قم با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری حسینی به صورت باشکوه در قم ادامه داد: به دلیل همکاری و همیاری دستگاه‌ها در انجام وظایف، این مراسم به صورت گسترده و با رضایت عزادارن حسینی انجام شد.

وی اضافه کرد: تعطیلات چند روزه بعد از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موجب شد، زائران فراوانی در قم حضور یافته که با برقراری نظم، امنیت و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و در این زمینه نارضایتی از سوی زائرین و هیئت‌های مذهبی گزارش نشد.

بلیلی با بیان اینکه آماده‌سازی پارک‌ها، ‌معابر عمومی،‌ پاک‌سازی محیط،‌ امنیت و ترافیک شهر به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بر عهده شهرداری و نیروی انتظامی است، تصریح کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم که در ستاد تسهیلات زائرین در فرمانداری مورد توجه واقع شده بود، مراسم سوگواری عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی با کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته در قم برگزار شد.

وی در خصوص تشکیل ستاد گمشدگان نیز گفت: به دلیل وجود بارگاه قدسی کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران در استان قم، ‌پذیرای زائران فراوانی در طول سال هستیم که ممکن است به دلایل مختلف از بازگشت به شهرستان محل سکونت خود باز بمانند که ستاد بازماندگان یا گمشدگان برای برطرف کردن مشکل زائرین به صورت دائم فعال است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار قم، متولیان شناسایی و حمایت از بازماندگان و در راه‌ماندگان را سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان و بیان کرد: نمایندگان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت دائم در ستاد اطلاع‌رسانی شهرداری قم جنب پل حجتیه فعال هستند.

وی افزود: ستاد رسیدگی به وضعیت در راه ماندگان با شناسایی و تحقیق در درستی مطالب عنوان شده از سوی گمشدگان و در راه‌ماندگان با یک وعده غذای گرم پذیرایی و سپس آنان را با تهیه بلیت مقصد مورد نظر، روانه شهرستان محل سکونت خود می‌کند.

بلیلی ادامه داد: امسال در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی ابا عبدالله‌ الحسین(ع) از ساعت چهار صبح تا ۱۲ شب به سطح شهر آمدند و از دو مسیر میدان بزرگ امام خمینی(ره) و چهار راه بازار برای عرض تسلیت به کریمه اهل‌بیت(س) وارد صحن حرم و از درب‌های تعیین شده، خارج شدند.

وی همچنین بیان کرد: در قم تعزیه‌خوانی به صورت گسترده برگزار نشد و اغلب تعزیه‌خوان‌ها در روستاها مستقر شدند و تنها نمادی از کاروان امام حسین(ع) بود که در میان هیئت‌های سوگواری اجرا شد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری قم به محل استقرار ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد و گفت: این چادرها با همکاری شهرداری و پلیس راهور در مکان‌هایی که از نظر ترافیکی مشکلی ایجاد نمی‌کرد، با شرایطی ویژه و بهداشتی برپا شد.

وی به اقدام ویژه شهرداری در پاکسازی سطح شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: شهرداری قم با تمهیداتی خاص و مستقر کردن نیرو در کنار ایستگاه‌های صلواتی نسبت به جمع‌آوری ظرف‌های یک بار مصرف اقدام کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.onuk49nem5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما