پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 2400
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان:

مرکز رشد و بنیاد نخبگان موازی‌کاری ندارند

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با تاکید براینکه هیچ موازی‌کاری با مراکز رشد و پارک علم و فناوری نداریم، گفت: بنیاد وظایف خود را با امکانات مراکز رشد انجام می‌دهد و برخی اوقات نیز حمایت‌های مالی و فکری هم به این مجموعه‌ها دارد.
مرکز رشد و بنیاد نخبگان موازی‌کاری ندارند
به گزارش قم نیوز، آریا الستی اظهار کرد: مراکز رشد به مثابه یک قلم در دست یک صاحب طرح است که باید خود طراح با آن بنویسد و نمی‌تواند توقع داشته باشد که خود قلم به صورت خودکار بنویسد.

وی افزود: برخی از طراحان توقع دارند به صرف داشتن ایده، مرکز رشد از آنها حمایت کند و همه کارهای مربوط به طرحشان را انجام دهد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نوآوران باید انتظارات خود را از مراکز رشد تنظیم کنند، گفت: اگر توقع زیادی از این مجموعه‌ها داشته باشیم بدون شک دچار یاس و سردر گمی می‌شویم.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هیچ کس انتظار ندارد که یک طراح حتما مجری طرح هم باشد، بیان کرد: موضوعی که باید نوآوران به توجه کنند این است که بار معرفی و کار اجرایی ایده برعهده خودشان است.

الستی با تاکید براینکه یک سرمایه گذار و مجری ایده زمانی که سود آوری آن را درک کند وارد گود می‌شود، اضافه کرد: این وظیفه طراح است که به مجری اثبات کند که طرحش قابلیت تبدیل به محصول و ورود به بازار را دارد.

وی با بیان اینکه صرف داشتن ایده دولت موظف به حمایت از آن نیست، گفت: ایده‌ها در مراکز رشد خلق شده، پا گرفته و وارد بازار می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ارزیابی ایده‌ها برعهده مرکز رشد است، گفت: طبق آیین‌نامه در مراکز رشد تنها از طرح‌هایی حمایت می‌شود که قابلیت اجرایی و توانایی ورود به بازار را داشته باشد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: پشتیبانی فکری، تامین سرمایه، انتخاب شریک و همکار، معرفی ناظر فنی، تجاری و حقوقی از جمله وظایف مهم مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است.

الستی مراکز رشد را ابزار مناسبی برای اهداف بنیاد ملی نخبگان معرفی کرد و گفت: بنیاد نهادی ستادی است و ابزارهای حمایت ایده را ندارد.

وی با تاکید براینکه هیچ موازی‌کاری با مراکز رشد و پارک علم و فناوری نداریم، عنوان کرد: بنیاد وظایف خود را با امکانات مراکز رشد انجام می‌دهد و برخی اوقات نیز حمایت‌های مالی و فکری هم به این مجموعه‌ها دارد.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با تشریح این مطلب که لزوما ایده با نخبگی و اختراع با نوآوری به یک معنا نیست، گفت: برخی مواقع این موضوع‌ها باهم اشتراک دارند و از طرفی قرار نیست هرکس که نخبه بود حتما به پارک علم و فناوری ‌یا مراکز رشد مراجعه کند.

الستی افزود: خیلی از ایده‌ها و نخبگان نباید، در مراکز رشد مطرح شود و باید در جای دیگری اندیشه‌های تازه آنها مطرح شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.vnit23nkvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما