يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 24177

مومن واقعی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کند

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، گفت: مسلمان و مومن واقعی هیچگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کند و برای انجام آن به دستورات الهی عمل می کند .
مومن واقعی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسن نبوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن گاهی از ویژگی های هر مومن به شمار می رود و گاهی در این کتاب الهی گروهی را برای این وظیفه سنگین و حساس در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر از طرفی وظیفه تک تک مومنان است و از سوی دیگر عده ای شاخص برای عنوان یک گروه موظف به اقامه این فریضه الهی هستند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، در مورد مبلغان و وظیفه حراست فراگیر گفت: تمامی آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر و یا توصیه به حق و صبر وظیفه ما را نسبت به خطاکاران روشن ساخته و حق نداریم این تکلیف سنگین الهی را نادیده را بگیریم.

نبوی با اشاره به مولفه های مهم در روند موفقیت تبلیغ گفت: سخنرانی دارای جایگاه مهمی در تبلیغ است که در آن باید به شیوه های جذب مخاطب و تهیه مطالب ارزشمند و ارائه آن توجه داشت البته آن چه تبلیغ را پایدار می سازد اخلاق و شیوه های سلوک اجتماعی مبلغ است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود:در عرصه تبلیغ به چند نکته باید توجه کرد که یکی از آنها اختیار انسان است به گونه ای که به طور کلی معیشت الهی به این امر تعلق گرفته که انسان ها مختار بوده و در پذیرش راه از بیراهه آزاد باشند.

وی با قرائت آیاتی از سوره هود مبنی بر آنکه «اگر پرودگار تو می خواست قطعا همه مردم را امت واحدی قرار می داد در حالی که پیوسته در اختلافند» عنوان کرد: پس همواره هم انسان های پاک و هم افراد ناصالح در روی کره زمین خواهند بود و هیچ گاه همه به صلاح و پاکی روی نخواهند آورد و ما در یکی از این دو طرف معادله خواهیم بود.

نبوی وظیفه انسان های صالح را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: همه مومنین وظیفه دارند که در صورت امکان در جهت اصلاح انسان های گمراه بکوشند و در صورتی که بر خطای خویش پای فشرده قصد حمله و تهاجم به ارزشهای دینی را داشتند در مقابل کافران، منافقان و فاسدان با همه وجود ایستادگی کنند.

وی ادامه داد:انسان های صالح وظیفه دارند از جبهه حق دفاع کنند و بدانند که وظیفه دینی الهی مقابله با کافران و عقب راندن آنان با کمک خداوند است همان گونه که در آیه ۴۰ سوره حج نیز آمده است خداوند انسان های فاسد را به وسیله صالحان دفع می کند و اگر خود اراده کند همه ناپاکان نابود می شوند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه درباره علت اهمیت حضور انسان های صالح در اصلاح انسان های گمراه تصریح کرد: در این درگیری میان انسان های صالح و ناپاکان، انسان ها مورد آزمون قرار می گیرند و مومنان و منافقا از یکدیگر بازشناخته می شوند و پس از تحقق مبارزه پاکان با پلیدان ، نصرت الهی برای مومنان حتمی است.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdca06nu.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما