دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 24215

مسجد جمکران نیمه شعبان پذیرای 15 میلیون زائر است

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برآورد شده است در نیمه شعبان امسال مسجد جمکران پذیرای 15 میلیون زائر باشد، گفت: هدف ما تکریم زائر و فراهم کردن امکانات آنها است اما اکنون در اسکان زائران اطراف مسجد مشکل داریم که باید با کمک مسؤلان این مشکل رفع شود.
مسجد جمکران نیمه شعبان پذیرای 15 میلیون زائر است
به گزارش قم نیوز، محمد حاجی زاده در نشست خبری که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: فضیلت نیمه شعبان آنقدر است که می‌توان گفت بعد از شب قدر در مقام دوم قرار دارد و به نوعی می‌شود از نیمه شعبان و تولد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) به عنوان یک مانور عظیم شیعی و نیز فرهنگ انتظار نام برد.

وی با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد در سه روز آخر هر هفته ۴۰۰ هزار نفر به این مسجد مقدس می‌آیند، گفت: با بررسی‌هایی که از سال‌های گذشته به عمل آمده این برآورد شده است که در ایام نیمه شعبان پذیرای ۱۵ میلیون زائر خواهیم بود.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه طیق آمار ستاد اسکان تسهیلات زائر اقامت زائران ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، افزود: امکانت موجود پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان به این مکان مقدس و امام عصر نیست و باید آن را بهبود یافت.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در این ایام از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اگر مسئولان ملی نیمه شعبان امسال به عنوان میهمان در مسجد حضور یابند با مشاهده مشکلات از نزدیک می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.

حاجی زاده در ادامه سخنان خود بیان کرد: سعی شده است با بررسی نقاط ضعف و قوت سال های گذشته و نظر سنجی از زائران برای ورود به نیمه شعبان آماده شویم.

تکریم زائر مهمترین محور کار است

وی با اشاره به اینکه از ۴ ماه پیش ستاد نیمه شعبان در مسجد جمکران و جلساتی با ستاد تسهیلات زائران انجام گرفته است، مهمترین محور کار را تکریم زائران این مکان مقدس دانست و اظهار کرد: سعی شده تا امکانات مورد نیاز زائران به بهترین نحو فراهم شود.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به برخی از مشکلات در سال‌های گذشته و رفع آنها اشاره کرد و افزود: تأمین آب آشامیدنی در صحن اصلی مسجد، تأمین مایحتاج زائران، ایجاد خود پرداز در تمام ورودی‌ها، افزایش ناوگان ویلچر و ماشین حمل با ۱۸۰ نیرو، تقویت ایستگاه‌های صلواتی و سامان دهی توزیع نذورات، راه اندازی آسانسور و پله برقی سرویس‌های بهداشتی، آماده سازی پارکینگ از این موارد است.

مشکل اسکان زائر در اطراف جمکران

وی با بیان اینکه غبار روبی مسجد صورت گرفته است، گفت: اکنون با مشکلاتی چون فرش کردن قسمتی از مسجد و بحث گرمایش و سرمایش مواجه هستیم که با تأسیس و راه اندازی موتور خانه این مشکل هم رفع می‌شود.

حاجی زاده با اشاره به این که از نظر اسکان زائران در اطراف مسجد دچار مشکل هستیم از مسؤلان خواست تا در بهبود این امراقدام نمایند.

وی در خصوص ناهنجاری هایی که این ایام وجود دارد، عنوان کرد: این ناهنجاری ها بسیار آزار دهنده است مانند بساط کردن دست فروش‌ها در اطراف مسجد است که شهرداری باید آنها را مدیریت کند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به برقرای امنیت در مسجد جمکران اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی و شورای تأمین جلساتی را در این خصوص داشته اند.

وی عدم هماهنگی بین مجریان را از دیگر مشکلات دانست و تصریح کرد: با هماهنگی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حاجی زاده با بیان اینکه نظافت مسجد به بخش خصوصی محول شده است، اظهار کرد: رضایت زائران از نظر نظافت مکان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و اکنون ۹۱ درصد رضایت حاصل شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdkx0x.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما