يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 24475

داعش با پول سرویس‌های جاسوسی آمریکا فعالیت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه هایی همانند داعش تنها از هوای نفسانی خود پیروی می کنند افزود: این گروه ها با پول سرویس های جاسوسی آمریکا و غربی ها و با پشتوانه های مالی برخی از کشورهای مرتجع منطقه دست به جنایات می زنند.
داعش با پول سرویس‌های جاسوسی آمریکا فعالیت می‌کند
به گزارش قم نیوز، محمد حسین صفار هرندی در حاشیه برگزاری دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به موضوع انتظار و مهدویت بیان کرد: امروز موضوعی با اهمیت تر از مسئله مهدویت وجود ندارد چرا که موضوع مهدویت عصاره همه اعتقادات دینی است.

وی عنوان کرد: موضوع مهدویت و امامت عصاره تفکر توحیدی از صدر خلقت تا امروز است که برای این موضوع مهم نباید به اقدامات سطحی و پیش پا افتاده بسنده کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری همایش دکترین مهدویت گفت: برگزاری این همایش و برگزاری کمیسیون های تخصصی در حاشیه این همایش اقدامی بوده که در گذشته نسبت به آن غافل بودیم و باید روز به روز در ترویج و گسترش آن بکوشیم.

فعالیت در زمینه مهدویت باید تخصصی باشد

صفارهرندی با بیان اینکه فعالیت در عرصه مهدویت باید تخصصی باشد افزود: نباید به فعالیت هایی که تاکنون در زمینه موضوع مهدویت صورت گرفته است بسنده کرد و در راستای تخصصی شدن این امر مهم در قالب موضوعاتی که مبتلا به جامعه امروزی است تلاش کنیم.

گروه های تکفیری از ابتدای صدر اسلام حضور داشته اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریشه اقدامات گروه های تکفیری در برخی از کشورهای اسلامی منطقه با بیان اینکه این تفکر در ابتدای صدر اسلام نیز در بین عده ای وجود داشت افزود: نگرشی از همان ابتدا معتقد بود که حکم تنها از آن خداوند است و حرف آنان این بود که حضرت علی(ع) نباید حکم کند و خلیفه الله شدن تنها از آن خداوند است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بشر غافل شده از امامت و ولایت با بضاعت محدود و بدون برقراری پیوند با آسمان می خواهد اختیارات امام را داشته باشد، در صورتی که امام قطب عالم امکان است.

وی بیان کرد: حکومت باید در دست سالم ترین انسانهایی باشد که خود را در دایره توحید و اعتقاد به نبوت و ولایت هیچ می دانند و تنها می خواهند ریزه خوارانی باشند که بخشی از کار و امورات مردم را بر عهده داشته باشند.

دورشدگان از ولایت نزدیک شدگان به هوای نفس هستند

صفارهرندی با بیان اینکه کسانی که از ولایت دوری می کنند در حقیقت بدنبال هوای نفس خود هستند و تبعیت از نفسشان را به تبعیت از ولایت ترجیح می دهند افزود: امروز هم در جریاناتی همانند داعش انواع فساد اخلاقی و اعتقادی وجود دارد و در حقیقت احکام الهی در این چنین جریاناتی تعطیل است.

وی ادامه داد: این گروه ها هر چند در ظاهر تندروی هایی در خصوص مسائل دینی دارند اما در میان خودشان نماز تعطیل است و بزرگانشان فتوا می دهند دختران می توانند به هرزگی کسانی که به فتوای خودشان در حال جهاد هستند بروند و بدعت هایی اینگونه را وارد دین کنند.

داعش با پول سرویس های جاسوسی آمریکا فعالیت می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه هایی همانند داعش تنها از هوای نفسانی خود پیروی می کنند افزود: این گروه ها با پول سرویس های جاسوسی آمریکا و غربی ها و با پشتوانه های مالی برخی از کشورهای مرتجع منطقه دست به جنایات می زنند که اینگونه اقدامات ناشی از دور شدن از نظام امانت است .

وی بیان کرد: چالش نظام اسلامی با نظام لیبرال و سکولار در آن است که ما معتقدیم باید قدرت را از منبع الهی دانست و حاکمیت را باید دینی و الهی تفسیر کرد در صورتی که آنان اعتقادی به این موضوع ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفسیر های قدرت های جهان از پنج حوزه محوری اظهار داشت: دیدگاه های لیبرالی در تفسیر از این حوزه هایی مختلف، نقطه تکاثر بحران های جهانی است.

بحران اخلاق در دیدگاه لیبرالی مشاهده می‌شود

صفارهرندی با اشاره به بحران اخلاق در دیدگاه لیبرالی اظهار کرد: در دیدگاه آنان قانون و اخلاق با هم تفاوتی ندارد در حالی که باید توجه داشت که اخلاق با قانون تفاوت اساسی دارد چرا که مبنای انها متفاوت است.

وی با اشاره به بحران عدالت در جامعه لیبرال ابراز کرد: در هیچ یک از مبانی و تفکرات دنیای غرب صحبتی از عدالت نیست و فقدان عدالت، تبعیض و فاصله میان فقر و غنا در آن جوامع دیده می شود.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbsab5.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما