دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 24514

ورزش حرفه ای باید مقدمه ای برای تعالی اخلاقی باشد

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آقای ایزوهارا واتانابه رییس سبک کاراته جهانی که بعد از گرویدن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع نام مبارک محمد را برای خود انتخاب کرده است، با بیان این که ما از دیدار شما خوشوقت هستیم، فرمودند: از این که شنیده ایم شما افتخار مذهب شیعه را پیدا کرده اید بیشتر خوشحال شدیم.
ورزش حرفه ای باید مقدمه ای برای تعالی اخلاقی باشد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آقای ایزوهارا واتانابه رییس سبک کاراته جهانی که بعد از گرویدن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع نام مبارک محمد را برای خود انتخاب کرده است، با بیان این که ما از دیدار شما خوشوقت هستیم، فرمودند: از این که شنیده ایم شما افتخار مذهب شیعه را پیدا کرده اید بیشتر خوشحال شدیم.
ایشان فرمودند: شما می توانید از نفوذی که دارید برای پیشرفت مذهبی که اختیار کرده اید، ولو به صورت غیر مستقیم استفاده کنید.
معظم له در ادامه با بیان این که ژاپن کشوری مهم و پر افتخار است، تصریح کردند: ما روابط بسیار خوبی با کشور شما داریم و برای ژاپنی ها بسیار احترام قائل هستیم، آنها را مردمی سخت کوش، شجاع و با تدبیر می دانیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: ما معتقدیم روابط ما با شما باید روز به روز بیشتر و گسترده تر شود. ما هرگز ندیده ایم ژاپنی ها افکار و اندیشه های استعماری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشند.
ایشان تصریح کردند: درست کاری و صحت عمل ژاپنی ها به اندازه ای است که اجناسی که مارک ژاپنی دارد مورد استقبال قرار گرفته و از آن به عنوان جنس با کیفیت و مطلوب یاد می شود.
ایشان با بیان این که اعتماد به یکدیگر بزرگ ترین سرمایه است، تصریح کردند: البته دشمنان ما در سطح دنیا در رسانه های خود بر ضد ایران تبلیغات بسیاری انجام می دهند، اما وقتی مردم جهان به ایران بیایند و شرایط ما را ببینند متوجه می شوند ایران غیر از آن کشوری است که در رسانه های جهان بیان و تشریح می شود؛ به همین دلیل معتقدم رفت و آمد ما و شما باید بیشتر از این باشد تا واقعیاتی که در جمهوری اسلامی ایران هست روش شود.

معظم له با یادآوری این نکته که ما ژاپن را شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی خود می دانیم، ابراز داشتند: امیدواریم روابط روز به روز در تمام عرصه ها گسترش بیشتری پیدا کند.
ایشان در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که اسلام دین صلح، محبت و برادری است، فرمودند: پیامبر اسلام می فرماید فرقی بین سیاه و سفید، نژادها و مناطق مختلف نیست؛ تعبیر دین اسلام این است که تمام انسان ها برادر یکدیگر هستند، یعنی اسلام قوی ترین رابطه عاطفی را برای کل بشریت می خواهد.
ایشان تصریح کردند: ما می دانیم در جنگ جهانی کشور ژاپن مظلوم واقع شد و ضربه های زیادی به این کشور وارد کردند و از این جهت ما با ژاپنی ها ابراز همدردی می کنیم، اما خوشبختانه مردم ژاپن چنان مردم جدی بودند که آثار ویرانی های جنگ را در مدت زمان کوتاهی از بین بردند؛ به همین دلیل صلح برای ما و شما فرصت بسیار خوبی است برای زندگی بهتر. امیدوارم در سایه لطف خدای متعال، اسلام و تشیع در تمامی کارهای خود موفق باشید.
معظم له در بخش پایانی سخنان خود تاکید کردند: ورزشکاران ما از قدیم الایام با اخلاق مانوس بودند و زورخانه ها خود یک مکتب اخلاقی بودند؛ متاسفانه اخلاق در ورزش های حرفه ای کمرنگ شده است، در حالی که ورزش باید مقدمه ای برای تعالی اخلاقی جامعه باشد.
۲۶/۳/۹۳

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfjtd0.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما