يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 2466
سلیمی‌نمین در مناظره با زیباکلام:

ملت‌های مصر و تونس به دموکراسی غربی «نه» گفتند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در مصر و تونس مدل دموکراسی غربی که وعده‌های بسیار داده و تبلیغ کرد مورد قبول مردم واقع نشده است و این ملت‌ها به دموکراسی غربی" نه" گفتند.
ملت‌های مصر و تونس به دموکراسی غربی «نه» گفتند
به گزارش قم نیوز، عباس سلیمی‌نمین در مناظره با صادق زیباکلام که با موضوع بیداری اسلامی که شنبه شب در پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه مدل‌های مختلفی از دموکراسی وجود دارد اظهار کرد: حتی دموکراسی غربی با آمریکا متفاوت است و ما اگر بخواهیم شروط آقای زیبا‌کلام را بپذیریم باید بگوییم که در آمریکا هم دموکراسی وجود ندارد چون یک نفر با حداقل رای می‌تواند رئیس جمهور شود.

وی با بیان اینکه در زمان مبارک تنها سایه‌ای از دموکراسی در مصر حاکم بوده است، بیان کرد: امروز آنچه که ملت مصر به‌ دنبال آن بودند را به‌ دست آورده‌اند، آنها به‌ دنبال عدالت و روی کار آمدن اسلام بودند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه بنده تعجب می‌کنم که آقای زیبا‌کلام می‌گوید رژیم صهیونیستی ملت‌ها را تحقیر نکرده است، خاطرنشان کرد: ما باید ببینیم هدف کسانی که رژیم صهیونیستی را بر منطقه تحمیل کردند چه بوده است، امروز علت اصلی تنفر ملت‌ها از رژیم صهیونیستی این است که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی مساوی با نفی وجود خودشان است.

وی با بیان اینکه ما نباید مسائلی که در منطقه رخ می‌دهد را به سخره بگیریم، تصریح کرد: امروز در بیشتر کشورها اسلام رو به گسترش است و در ترکیه نمادهای غیر اسلامی روز‌به‌روز در حال نابود شدن هستند.

سلیمی‌نمین گفت: ما امروز مشاهده می‌کنیم که در مصر و تونس مدل دموکراسی غربی که وعده‌های بسیار داده و تبلیغ کرد، مورد قبول مردم واقع نشده است و ملت‌ها به دموکراسی غربی «نه» گفتند.

وی با بیان اینکه آقای زیبا‌کلام سعی دارد همیشه بحث را به انحراف بکشاند، عنوان کرد: اگر آقای زیباکلام می‌گوید که رژیم صهیونیستی از تحولات رخ داده در منطقه هیچ نگرانی ندارد، بیان کند و به سؤالاتی که مطرح شده است پاسخ دهد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه ما هیچگاه راضی به کشتار یهودیان نیستیم و نخواهیم بود، بیان کرد: راه حل ما برای فلسطین این است که هر مسلمان و یهودی یک رای دارد و رای‌گیری آزادانه انجام گیرد، اگر غرب و آمریکا به دموکراسی اعتقاد دارند این راه حل را انجام دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.me8fuqexmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما