پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : 24772

انتقاد آیت‌الله یزدی از الگوی مصرف آب در کشور

قم نيوز : قم نیوز:رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از الگوی مصرف آب در بین مردم ایران گفت: فرهنگ نامناسبی در ایران در زمینه مصرف آب وجود دارد و این دسته افراد غافل هستند از اینکه مصرف بی رویه آب سبب کاهش ذخیره سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.
انتقاد آیت‌الله یزدی از الگوی مصرف آب در کشور
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد یزدی عصر امروز در دیدار وزیر نیرو با تاکید براینکه اسلام کامل ترین توصیه ها و دستورات را برای زندگی بشر دارد، صرفه جویی در منابع را مستثنی ندانست و اظهار کرد: آب یکی از مهمترین دلایل پراکنده شدن انسان ها روی زمین بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آب مهمترین احتیاج بشر برای تشکیل شهرها و تمدن بوده است، افزود: انسان در طول قرون متمادی تکامل یافت و راه بهره گیری بهینه از منابع را اموخت این نکته در صدر اسلام نیز مورد توجه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) نیز بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از الگوی مصرف آب در بین مردم ایران تصریح کرد: برخی به دلیل اینکه منابع فراوان آب را در اختیار دارند دچار وسواس و اسراف می شوند که حرام است اما نمی دانند که برای تامین آب چه اندازه هزینه و زمان صرف می شود.

وی با بیان اینکه عدم مصرف منابع علاوه بر آب در مصرف گاز نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگ نامناسبی در ایران در زمینه مصرف آب وجود دارد و این دسته افراد غافل هستند از اینکه مصرف بی رویه آب سبب کاهش ذخیره سفره های آب زیرزمینی می شود.

آیت‌الله یزدی با تاکید براینکه نیازمند اقدامات فرهنگی برای اصلاح مصرف آب و منابع دیگر هستیم، گفت: استفاده ار روش های روز دنیا برای مصرف بهینه آب از ضروریاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد تا از اسراف آب و منابع ممانعت شود.

استاد حوزه علمیه قم آموزش مردم را در زمینه مصرف بهینه آب را از ضروریات عنوان کرد و افزود: لازم است که کشاورزان و صاحبان صنایع نیز در زمینه مصرف بهینه آموزش های لازم را ببینند چرا که همه مردم باید دریابند که بهره گیری از منابع به نفع ان ها است و منابع نیز متعلق به همه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه مسئله افزایش جمعیت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جمعیت کشور پس از انقلاب بیش از دو برابر افزایش یافته است و این جمعیت با توجه به امکانات موجود نیز باید بیشتر شود در همین زمینه لازم است منابع موجود بخوبی مدیریت شود.

استاد حوزه علمیه قم تجمل گرایی و اسراف را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: همین روحیه سبب شده تا منابع به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد از همین رو لازم است دستگاه ها و نهادهای متولی مثل مجلس و وزارتخانه ها برای برنامه ریزی و فرهنگسازی برای اصلاح از الگوی مصرف تلاش کنند.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم، گفت: امید است در ماه ضیافت الهی مبلغان و رسانه ها در زمینه فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف توصیه و آموزش لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5zb5.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما