يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 24858

نسل جوان را باید بیشتر به مسجدها جذب کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بر لزوم تلاش و برنامه‌ریزی به منظور مسجدی‌تر کردن نسل جوان تاکید کرد.
نسل جوان را باید بیشتر به مسجدها جذب کرد
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی با گرامیداشت دهه تکریم مساجد اظهار کرد: با تغییرات مثبت در رویکردهای مدیریتی مساجد و نیز ایجاد جذابیت‌های لازم برای نسل جوان می‌توان در راستای گرایش هر چه بیشتر آنان به سمت مسجد اقدام کرد.

وی افزود: فضای مسجد باید فضای مطلوبی باشد، گاهی از مواقع فضا یکنواخت است و جذابیت لازم را برای جوان‌ها ندارد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه همچنین به نقش کلیدی و محوری روحانی و امام جماعت در علاقمند کردن جوانان به حضور در مساجد اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با عموم مردم و به خصوص نسل جوان و نیز ارائه برنامه‌های جذاب و پرمحتوا در این خصوص اهمیت فراوانی دارد.

وی عنوان کرد: چنانچه کارهای فرهنگی و تبلیغی در تابستان و قرائت قرآن و استخر و برنامه‌های تفریحی برای بچه‌های مسجدی مدنظر قرار گیرد، بسیار اثربخش است.

نبوی گفت: انجام برنامه‌های فرهنگی متنوع در مسجد از حفظ و قرائت قرآن، تجوید گرفتن تا مسابقات کتاب خوانی و ورزشی در ایجاد جاذبه‌ها موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گاهی مباحثی در مسجد مطرح می‌شود که مبتلا به نسل جوان و مردم نیست و مخاطب ارتباط لازم را با آنها برقرار نمی‌کند، از این منظر بسیار خوب و بجاست که روحانی اگر منبر می‌رود نکته و احکام و مسائل روز را بیان کند.

معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: از سویی لازم است روایاتی که در باب مسجد است را برای مردم بیان کرد تا مردم بدانند که حضور در مسجد و اقامه نماز جماعت اول وقت تا چه حد دارای فضیلت و ارزش است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg779x.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما