جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 25036

موفقیت داوران قم در آزمون آمادگی داوران فوتبال کشور

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم از موفقیت داوران قم در آزمون آمادگی داوران فوتبال کشور خبر داد.
موفقیت داوران قم در آزمون آمادگی داوران فوتبال کشور
به گزارش قم نیوز، غلامرضا احمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی‌‌های فصل جدید لیگ‌های فوتبال باشگاه‌های کشور بعد از پایان ماه مبارک رمضان استارت می‌خورد به همین منظور داوران قضاوت کننده در این لیگ‌ها نیز همچون تیم‌های لیگ برتری آرام آرام برای کسب آمادگی خود تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: داوران آماده نقش تاثیرگذار بسیار مثبتی در برگزاری مطلوب مسابقات لیگ‌های فوتبال باشگاه‌‌های کشور دارند و همواره شاهد هستیم که وقتی تیم داوری یک مسابقه بی‌نقص و در اوج آمادگی قضاوت می‌کنند رضایت همگان را به دنبال دارد.

دبیر کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم بیان داشت: البته ما نباید به هیچ عنوان از یاد ببریم که داور جزیی از فوتبال است و اگر خدای ناخواسته اشتباهی نیز در نحوه قضاوت داور یا کمک‌های یک مسابقه فوتبال رخ می‌دهد یک امری طبیعی و کاملا بی‌طرفانه است.

وی عنوان کرد:‌ اگر علاقمندان به فوتبال به همین بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نگاه کنند کاملا متوجه می‌شوند که اشتباهات داوری در بسیاری از بازی‌ها نقش تاثیر گذار در موفقیت یا عدم توفیق یک تیم داشته و حتی اشتباهات داوری حق مسلم یک تیم را از بین برده است.

احمدی تصریح کرد: با این حال شاهد هستیم که هیچ کس در جام جهانی به داوران با وجود اشتباهاتی که داشتند اعتراض نکرد و بازیکنان و مربیان فقط به آنچه که در محدوده اختیارات خود بود می‌پرداختند و این کمیته داوران فیفا بود که برای داوران اشتباه کننده تصمیم می‌گرفت.

وی عنوان داشت: متاسفانه در بسیاری از بازی‌های لیگ فوتبال کشورمان چه در سطح لیگ برتر و چه در دسته‌های پائین تر شاهد اعتراض‌های بی‌حد از سوی مربیان و بازیکنان به داوران هستیم و بعضا توهین‌های زیادی نیز صورت می‌گیرد که این از جایگاه یک مسابقه فوتبال به دور است.

دبیر کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم برای اینکه لیگ‌های امسال فوتبال باشگاهی کشورمان از نظر قضاوت داوران در سطح مطلوب و با کیفیتی برگزار شود اقدام به برگزاری آزمون آمادگی داوران قضاوت کننده در لیگ‌های سال ۱۳۹۳ فوتبال باشگاه‌های کشور کرد.

وی عبیان داشت: این آزمون زیر نظر کمیته داوران فدراسیون فوتبال برگزار شد و خوشبختانه داورانی که از قم به این آزمون رفته بودند در آزمون قبول شدند و بدین ترتیب امسال چندین داور به نمایندگی از فوتبال استان قم در لیگ‌ برتر جام خلیج فارس و دسته‌‌های اول،‌ دوم و سوم جام آزادگان قضاوت می‌کنند.

احمدی در ادامه به داوران قمی موفق در آزمون داوران فوتبال کشور اشاره کرد و افزود: علی صفایی، محمدبوالحسنی، رحیم حاجیلو، حسین زمانی، موسی مهابادی، محمدعلی پورمتقی، سعید باهنر، مهدی حسینی، مسلم ریحانی، ناصر جهانگیری، محمدمهدی محمدی و حسین عباس‌خانیان این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfvxd0.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما