سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 25159

حضرت خدیجه(س) حق بزرگی بر گردن اسلام دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت خدیجه (س) حق بزرگی بر گردن اسلام، مسلمین و مومنان دارد و سرمایه عمر و زندگی، خرد و اندیشه او سبب شده بود که دین اسلام گسترش و ترویج پیدا کند.
حضرت خدیجه(س) حق بزرگی بر گردن اسلام دارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) یکی از چهار زن بهشتی بوده و حضرت در تاریخ پیش از اسلام بازرگان و تاجری بود که به پاکدامنی معروف بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) انسانی است که در تجارتش به دنبال ربا و سودهای نامشروع نبوده و حتی القابی پیش از ظهور دین اسلام مانند طاهره، سیده زنان و مبارکه برای ایشان ذکر شده که این القاب پیش از اسلام و پیش از اینکه پیامبر ظهور و بروز پیدا کند به ایشان داده شده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: رسول خدا(ص) نشان داد که خدیجه کبری(س) انسان ممتازی از نظر اخلاقی و اجتماعی در بین اقوام آن زمان بود که به خوبی، نیکی، شرافت و پاکدامنی از ایشان یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت خدیجه(س) سراسر درس است، گفت: ایشان با رسول خدا(ص) ازدواج کرد، زیرا فرد پاکدامن، امانتدار، راستگو و گوهری با نام محمد امین پیدا کرده بود.

موسوی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) در وضعیتی که پیامبر اسلام (ص) مورد آزار و اذیت کفار، منافقان و مشرکان بود، به عنوان نخستین زن به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد.

وی با اشاره به حمایت‌های حضرت خدیجه (س) از پیامبر اکرم (ص) گفت: حضرت خدیجه (س) از نظر روحی پیامبر اکرم (ص) را مورد حمایت قرار می‌داد و پشتیبان ایشان از نظر روحی و عاطفی بودند و رسول خدا (ص) با پشتیبانی حضرت خدیجه(س) می‌توانست در برابر کفار، دشمنان و منافقان مقاومت کند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حمایت دیگر حضرت خدیجه (س) از رسول خدا (ص) مادی بود و این سرمایه اسلام را بارور کرد و ترویج داد و سفرهای مسلمانان را تسهیل کرد و رسول خدا (ص) توانست با این سرمایه اسلام را ترویج و گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج حضرت خدیجه (س) بسیار مبارک است، زیرا بهترین، برترین و شرافتمندترین انسان را به همسری انتخاب کرد که از سوی خدا ماموریت ویژه پیدا کرده است.

موسوی عنوان کرد: سرمایه حضرت خدیجه (س)، مبارک است که در مسیر مناسب هزینه می‌شود، زیرا افراد فراوانی هستند که مال و سرمایه خود را در راه‌های فساد و منجلاب هزینه می‌کنند، ولی سرمایه‌ای که در مسیر اسلام جاری شد تا قیامت درخشندگی دارد.

وی با بیان اینکه عمر حضرت خدیجه(س) پربرکت بود، گفت: حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر اکرم(ص) و مادر حضرت فاطمه(س) شدند و در حقیقت این ظرفیت را داشت که کوثر را به دنیا آورد و پرورش دهد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری(س) فردی عاقل و دور اندیش بود و به عنوان بانوی پشتیبان پیامبر اسلام(ص) توانست این زندگی را به درستی مدیریت کند.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه (س) حق بزرگی بر گردن اسلام، مسلمین و مومنان دارد و سرمایه عمر و زندگی، خرد و اندیشه او سبب شده بود که دین اسلام گسترش و ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb98b5.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما