سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 25161

وعده سحری را با آرامش میل کنید!!

قم نيوز : قم نیوز: یک پزشک تغذیه توصیه کرد: سحری ا با آرامش میل کنید و از عجله در غذا خوردن در این زمان پرهیز کنید چرا که خوردن غذا با عجله در هنگام سحر موجب بروز بیماری های گوارشی می شود و این شیوه اشتباه سلامتی را به مخاطره می اندازد.
وعده سحری را با آرامش میل کنید!!
به گزارش قم نیوز، دکتر مرتضی عبدی با چند توصیه در مورد خوردن سحری عنوان کرد: برخی از مردم خود را به شیوه های نادرستی در تغذیه در ماه مبارک رمضان عادت می دهند برای نمونه حذف سحری یکی از این شیوه های نادرست است به ویژه در تابستان با توجه به طولانی بودن ساعات گرسنگی باید خوردن سحری را در وعده غذایی بگنانیم.

وی افزود: برای خوردن سحری لااقل نیم ساعت قبل از آغاز خوردن از خواب بلند شویم تا اگر اشتهایی برای خوردن غذا وجود ندارد فرصتی برای کسب اشتها با روش های مختلف مانند آشامیدن مایعات فراهم شود که این امر علاوه بر حفظ سلامت در خوردن سحری، موجب پیدایش عادت سحر خیزی در انسان می شود که آثار بسیار مناسبی در سلامت افراد دارد.

وی خوردن میوه در سحر را مورد تاکید قرار داد و افزود: میوه بخش قابل توجهی از کم آبی بدن در ماه مبارک رمضان را جبران می کند به ویژه میوه هایی که عطش را کمتر می کند باید مورد توجه باشد البته خوردن سالاد بدون سس و پیاز هم در این وعده غذایی گزینه خوبی است.

این پزشک تغذیه یادآور شد: فراموش نکنیم تند غذا خوردن شیوه نامطلوبی است که در ماه مبارک رمضان باید برای کنار گذاشتن این شیوه نادرست در تغذیه تمرین کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از خوردن سحری هرگز با معده پر فورا نخوابیم زیرا این شیوه به معده آسیب زیادی وارد می کند به همین دلیل توصیه می شود لااقل بعد از یک ربع از گذشت خوردن سحری بخوابیم گرچه خواب بعد از سحری اگر ترک شود بدن سالم تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcezz8w.jh8npi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما