پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 25248

ضعف صدا و سیما در اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن و عترت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی یکساله برای برگزاری متنوع و جذاب نمایشگاه قرآن و عترت از ضعف اطلاع‌رسانی توسط صداو سیما انتقاد کرد.
ضعف صدا و سیما در اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن و عترت
به گزارش قم نیوز به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم، حمید خرمی با اشاره به اینکه اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از سال گذشته اقدام به برنامه‌ریزی برای برپایی این نمایشگاه در ماه رمضان کرده بود گفت: این کار با هدف برپایی تفرجگاهی فرهنگی و معنوی برای حضور خانواده‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان شکل گرفت و برنامه‌ریزی به صورتی تدوین شد که نمایشگاه صرفاً محل عرضه کتب و محصولات دینی و قرآنی نباشد.

وی ادامه داد: برای این منظور با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اتحادیه ناشران و کتابفروشان و شرکت تعاونی ناشران قم اقدام به برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی، هنری و صنایع دستی با محوریت قرآن و عترت کردیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم در تشریح بخش‌های این نمایشگاه اظهار داشت: یک بخش از نمایشگاه را مختص کودکان و نوجوانان قرار دادیم که در این بخش همکاری خوب و صمیمانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم سبب شد تا غرفه‌های جذابی همچون آموزش مفاهیم مهدویت، ایستگاه نقاشی، غرفه نجوم، غرفه آتش‌نشانی و انجام کارهای هنری برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود که استقبال بسیار خوبی از این بخش شده است.

خرمی با اشاره به اینکه دو طبقه از نمایشگاه به ناشران کتب علوم قرآن و عترت اختصاص داده شده است بیان کرد: یک طبقه از نمایشگاه نیز به کارهای هنری و معرفی فعالیت‌های موسسات و آموزشگاه‌های قرآنی اختصاص داده شده و یک طبقه نیز برای ارائه نرم افزارهای قرآنی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ ناشر در این نمایشگاه آثار خود را در معرض بازدید قرارداده‌اند ابراز کرد: آثار ارائه شده توسط ناشران آثاری است که در رده‌ دیویی ۲۹۷ قرار داشته و طی سه سال اخیر منتشر شده‌اند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی صدا و سیمای مرکز قم در خصوص این رویداد قرآنی خاطرنشان کرد: برای جذب مخاطبان به نمایشگاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از یک میلیارد ریال بن کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود، ولی متاسفانه با وجود نامه نگاری و درخواست‌های متعدد، صدا و سیمای مرکز قم برای پوشش و اطلاع‌رسانی مناسب این رویداد مهم اقدام نکرده که همین امر موجب شده مردم اطلاع چندانی از برگزاری نمایشگاه و غرفه‌های متنوعی که در آن وجود دارد نداشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaaunu.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما