دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 2529
مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران كشور:

خودباوری در پژوهش باید نهادینه شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرحوزه های علمیه خواهران كشور گفت: خودباوری در پژوهش باید درمیان طلاب بویژه بانوان طلبه نهادینه شود.
خودباوری در پژوهش باید نهادینه شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در دیدار مسئولان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: بانوان طلبه باید از ابتدای آموزش تا فارغ‌التحصیلی با شیوه‌ها، مسیر و ابزار‌های مناسب تحقیق آشنا و تحقیق در میان ‌آنها نهادینه شود.

وی سرمایه‌گذاری و پشتیبانی طلاب در مسیر پژوهش را موجب ایجاد انگیزه و هویت برای پژوهشگران خواهر برای ورود به عرصه پژوهش دانست و گفت: پژوهش یكی از مهمترین اركان حوزه‌های علمیه است كه احیا كننده و منشا بسیاری از امور می باشد.

جمشیدی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تحول در حوزه‌های علمیه اشاره كرد و افزود: حوزه باید به جایگاهی برسند كه بتوانند پاسخ‌گوی سوالات و نیازهای نو در دنیا باشند.

وی هموار كردن مسیر و نقش‌آفرینی در پاسخ‌گویی به نیازهای دنیا را یكی از اصلی‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه خواهران دانست و خاطرنشان كرد: اگر روش و فرهنگ پژوهش را به همراه ابزار آن در بخش‌های مختلف ترسیم كنیم و زمینه‌های دست‌یابی به این ابزار را هموار سازیم، نتیجه بسیار عظیمی را متوجه خود ساخته‌ایم.

وی افزود: ظرفیت بسیار عظیم ده‌ها هزار خواهر طلبه فرهیخته مشغول به تحصیل و فارغ‌التحصیل در كل كشور باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.8e8fuqeihsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما