يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 25349

64 درصد مردم قم از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: 64 درصد جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
64 درصد مردم قم از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند
به گزارش قم نیوز، ˈسید مجتبی موسویˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تعداد افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در این استان را تا پایان سال گذشته ۷۳۵ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: میزان جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی استان قم در مقایسه با سال ۹۱ از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ نوع خدمت از طریق کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارایه می شود، خاطرنشان کرد: در خدمات کوتاه مدت مانند بیمه بیکاری و غیره سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، ۱۲ درصد رشد داشتیم.

وی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان قم را ۳۱ هزار و ۳۹۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: جمعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی استان قم نسبت به سال ۹۱ رشدی معادل هشت درصد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: ۹۶ هزار طلبه و روحانی در سطح کشور از این بیمه استفاده می کنند که ۳۸ هزار نفر آنها ساکن قم هستند.

وی با بیان اینکه در بخش تعهدات کوتاه مدت در سال ۹۲ نسبت به سال قبل آن ۲۹ درصد رشد داشته ایم، این رقم را در این سال؛ ۶۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش تعهدات بلند مدت نیز با ۲۶ درصد رشد این رقم به یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال می رسد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی در قم در کارگاه های صنفی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: به همین علت در زمینه بیمه بیکاری کمترین رشد را در کشور داشته ایم و تعداد این افراد در سال ۹۱، دو هزار و پنج نفر بود که در سال ۹۲ به یک هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت اما میزان پرداختی به آنها با ۹ درصد رشد همراه بوده است.

موسوی با بیان اینکه افراد آسیب پذیر در هدفمندی یارانه ها در گروه خاص در سالهای اخیر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: پنج هزار و ۷۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در این مدت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: ۱۱ هزار قالیباف خانگی و ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر کارگر ساختمانی نیز در استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمامی کارفرمایان با شرایط ایجاد اشتغال می توانند از ۲۰درصد معافیت پرداخت بیمه استفاده کنند، گفت: تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر از این طرح استفاده کرده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم همچنین از رفع موانع برای صدور دفترچه بیمه برای فرزند چهارم و پس از آن اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز ۱۲۲ هزار نفر استفاده کرده اند.

موسوی با بیان اینکه میزان ۲۵ درصد به حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری اضافه و پرداخت شده است رقم پرداختی به این افراد را با رشد ۳۳ درصدی در امسال مبلغ ۲۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین از افزایش میزان مبلغ خدمات کوتاه مدت در ارائه خدمات در بخش های عینک، دندان، سمعک و ویلچر خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح دو شعبه جدید در پردیسان و شعبه شماره ۴ در نیروگاه دسترسی بیمه شدگان به خدمات کارگزاری ها آسان تر می شود.

وی با اعلام خبر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی قم به نشانی www.qom.tamin.ir اظهار کرد: این پایگاه در راستای تحقق تامین اجتماعی الکترونیک است و کارفرمایان با مراجعه به آن می توانند فهرست بیمه کارگران خود را از طریق اینترنت پرداخت کنند که این امر از حجم مراجعه های حضوری به کارگزاری های بیمه می کاهد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تعداد کارگاه های زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی را ۱۲۴ هزار و ۵۷۰ واحد اعلام کرد که با راه اندازی خدمات اینترنتی از حجم مراجعات به کارگزاری ها به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

وی با بیان اینکه افراد با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه می توانند مستمری دریافت کنند، گفت: کسانی که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه دارند با پرداخت ما به التفاوت آن و حتی بازماندگان آنها با مراجعه به بیمه می توانند مستمری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مستمری بگیران حداقل دستمزد را دریافت می کنند، عدم درج دستمزد واقعی توسط کارفرمایان و ارایه بیمه بر اساس آن را یکی از مشکلات در بحث تحقق عدالت دانست و گفت: تلاش می کنیم با نظارت در این زمینه و بر اساس سن و سوابق افراد این امر محقق شود.

موسوی همچنین از ۱۶ هزار و ۴۲۰ مورد بازرسی در حوزه کارفرمایی در سطح استان در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و ۳۰۰ مورد پرونده در این زمینه تشکیل و بررسی شد و حدود ۸۰۰ مورد نیز ادعای ثابت شده درباره بیمه سال های گذشته بیمه شدگان انجام پذیرفته است.

وی درباره شرایط بهره مندی باربران از بیمه تامین اجتماعی گفت: برابر بند ض تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور باربرانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای باشند، می توانند با بهره مندی از کمک دولت به میزان ۲۰ درصد و پرداخت هفت درصد حق بیمه بر مبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار از تعهدات قانونی مربوط شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و نیز از خدمات درمانی این سازمان برخوردار شوند.

۱۹ تا ۲۵ تیر ماه به عنوان ˈهفته تامین اجتماعیˈ نامگذاری شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcco1qi.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما