سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 25392

15 هزار نفر از نمایشگاه قرآن قم بازدید کردند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در مدت 11 شب برگزاری دومین نمایشگاه قرآن و عترت 15 هزار نفر بازدید کننده از محصولات و آثار این نمایشگاه بازدید کردند و 75 میلیون تومان بن کتاب به آنها عرضه شد.
15 هزار نفر از نمایشگاه قرآن قم بازدید کردند
به گزارش قم نیوزر، حامد حجتی در آخرین شب برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت قم اظهار داشت: دومین نمایشگاه قرآن عترت از ۱۲ الی ۲۲ تیرماه در ماه مبارک رمضان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری قم، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، مجتمع ناشران، تعاونی و اتحادیه ناشران و جامعه نشر استان قم در مجتمع ناشران برگزار شد.

وی افزود: این اقدام فرهنگی که با تلاش اعضای جامعه نشر، مؤسسه‌های نرم‌افزاری و هنرمندان شکل گرفت یک تفرج فرهنگی بود که بسیاری از خانواده‌های استان از آن بهرمند شدند و در اوقات فراغت بعد از افطار در محیطی با نشاط و آرامش حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در بخش نشر و کتاب این نمایشگاه ۱۵۰ ناشر از ۷۰ نمایندگی نشر حضور داشتند تصریح کرد: مؤسسه‌های قرآنی و فرهنگی، کارکنان فرهنگی شهرداری و ۳۵ مرکز آموزشگاه هنری آزاد در این نمایشگاه فعالیت داشته‌اند.

حجتی اضافه کرد: هنرمندان با حضور در این نمایشگاه و معرفی رشته‌های هنری به یک نشاط ویژه‌ای دست یافتند که این نشاط در چهره آن‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

وی از حضور ۱۵ هزار نفر بازدید کننده در نمایشگاه قرآن و عترت استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر را باید به تمام مسئولین و مدیران استانی که در برپایی این نمایشگاه همکاری داشتند تبریک بگوییم.

حجتی ساعت‌های حضور پرشور بازدید کنندگان را ۱۱ الی یک بامداد دانست و گفت: یکی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه شبی با قرآن با حضور حافظان و گروه‌های تواشیح قرآنی بوده است که مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: برنامه‌های بسیاری به صورت مشترک توسط غرفه داران به انجام رسیده است که نشان‌دهنده هم‌پوشانی و رابطه صمیمانه در میان آن‌ها بود.

حجتی با اشاره به تخفیف ۴۰ درصدی برای خرید محصولات دومین نمایشگاه قرآن و عترت که ۲۰ درصد آن را غرفه‌داران تامین کردند، بیان کرد: ۷۵ میلیون تومان بن ۲۰ درصدی خرید کتاب در این نمایشگاه توزیع شد.

وی برگزاری این نمایشگاه را اقدامی برای کمک به چرخه اقتصاد برشمرد و یادآور شد: خرید آثار هنری هنرمندان موجب کمک به چرخه اقتصاد هنر شده است که نخستین گام آن توسط استاندار قم با خرید نخستین اثر هنری انجام شد.

حجتی به خلق ۶۰ اثر مختلف در شب‌های نمایشگاه قرآن استان قم اشاره و خطرنشان کرد: ۱۰ اثر برگزیده در راستای حمایت از اقتصاد هنر و فرهنگ توسط مدیریت نمایشگاه خریداری شده است.

وی ضمن تشکر از مسئولان و مدیران استانی که در برگزاری نمایشگاه قرآن همکاری داشته‌اند، اظهار داشت: این نمایشگاه فرهنگی نمونه‌ای از هم‌افزایی مسئولان فرهنگی استان قم است که نمی‌توانیم از این امر مهم غافل شویم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به بازدید مدیران ارشد ادارات و مسئولان انتظامی استان قم از دومین نمایشگاه قرآن و عترت ادامه داد: این امر نشان‌دهنده علاقمندی مسئولان به حوزه فرهنگ است.

دومین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری شهرداری، مجتمع ناشران، تعاونی و اتحادیه ناشران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر نهادهای استان و با حضور ناشران، هنرمندان و موسسات مختلف، از ۱۲ تیرماه در مجتمع ناشران قم آغاز به کار کرده بود، شب گذشته ۲۲ تیرماه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcauenu.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما