چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 25422

رسانه‌ها از ندای مردم مظلوم غزه غافل نشوند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که شاهد جنایاتی از سوی گروه‌های تروریستی در منطقه هستیم و همچنین جنایاتی از علیه مردم فقیر و مظلوم غزه هستیم، بنابراین نباید از ندای مردم مظلوم غافل شد.
رسانه‌ها از ندای مردم مظلوم غزه غافل نشوند
به گزارش قم نیوز، محمد حسن الهی منش با اشاره به اولویت‌های رسانه در نشان دادن فیلم‌ها، اظهار کرد: متخصصان امر رسانه در زمینه دادن اولویت‌ها برای نمایش مسابقات ورزشی ادعا می‌کنند که در این زمینه مخاطبان مسابقات ورزشی بیش از سایر ورزش‌ها و برنامه‌هاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به بازی‌های المپیک، افزود: بازی‌های ۴ سال یک بار المپیک که سن بازیکنان زیر ۲۰ سال است نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا در همه رشته‌ها انجام می‌شود اما فقط ورزش‌های شنا، کشتی، دو میدانی به عنوان ورزش‌های مدال آوری هستند که برای مخاطب اهمیت زیادی دارد و مباحثی هم به جام جهانی برمی گردد که سبب جذب بیشتر مخاطب می‌شود.

وی با اشاره به شیوه انتخاب کشور میزبان در بازی‌های جام جهانی، تصریح کرد: کشورهای میزبان بر اساس ممیزی خاص انتخاب می‌شوند، مثلاً جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل برگزار شد، ۲۰۱۸ در قطر و در ۲۰۲۲ در مسکو برگزار می‌شود.

الهی منش با اشاره به علت این که چه چیزی سبب می‌شود برخی از شبکه‌های تلوزیونی برنامه‌های ورزشی را پوشش دهند، عنوان کرد: غیر از استراتژی و سیاست رسانه در حالت کلی به دو رویکرد انفالانه و رویکرد منفعلانه رسانه بر می‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره نگاه رسانه به مخاطب، گفت: رسانه ملی در درجه اول به این مسئله می‌پردازد که ذائقه مخاطب چه چیزی را بیشتر می‌پسندد و به چه چیزی بیش از هر چیزی توجه دارد و بر اساس تقاضا و نظرسنجی از مخاطبان سعی می‌کنند بهترین برنامه‌ها برای مخاطب تأمین کنند.

وی با اشاره به برخورد انفعالی رسانه با مخاطب، بیان کرد: مخاطب در چنین شرایط برای مواجه شدن با اقبال عمومی و مورد توجه قرار گرفتن از سوی مخاطبان به رویکرد انفعالی می‌رسد و در لایه‌های گوناگون افقی و عمودی همه به دیدن مسابقات ورزشی تمایل دارند و همین سبب می‌شود که رسانه مجبور است به این تقاضاها بیشتر توجه نشان دهد.

الهی منش با اشاره به توسعه رسانه‌های مجازی، تاکید کرد: در حال حاضر که رسانه‌های مجازی توسعه و گسترش زیادی داشته است مردم بیشتر مسائل سیاسی را از طریق فضای مجازی دنبال می‌کنند و رسانه ملی نیز با رویکرد منفعلانه سعی در دارد مخاطب را از خود راضی نگه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به استراتژی صدا و سیما در مواجه با مخاطب، اظهار کرد: صدا و سیما و رسانه ملی بر اساس وظیفه ارتقا سطح دانش و فرهنگ عمومی باید سعی کند که به شکل فعالانه عمل کند و از مهم‌ترین رسالت رسانه در ارتباط با شهروندان مربوط به جامعه پذیری سیاسی است، یعنی که سیاست‌های کلان جامعه را در بحث تبلیغی و آموزشی در اختیار مخاطبان قرار دهد.
وی با بیان اهمیت صدا و سیما به مخاطبان جام جهانی، افزود: این که رسانه ملی به مخاطبان ورزشی خود اهمیت می‌دهد، کاری پسندیده است، اما در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که شاهد جنایاتی از سوی گروه‌های تروریستی در منطقه هستیم و همچنین جنایاتی از علیه مردم فقیر و مظلوم غزه هستیم، بنابراین نباید از ندای مردم مظلوم غافل شد.

الهی منش با اشاره به اولویت رسانه ملی به برنامه‌های جام جهانی تا برنامه‌های جنایات منطقه، بیان کرد: رسانه ملی دریافته است تعداد افرادی که به مسائل سیاسی گرایش دارند کمتر ازافرادی است که به مسائل ورزشی علاقه مند هستند بنابراین باید به شکل مناسب به آن‌ها آگاهی داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به آگهی‌های زمان پخش بازی‌های جام جهانی، تصریح کرد: توجه بیشتر به برنامه‌های جام جهانی و پخش آگهی‌ها سبب درآمدزایی برای صداو سیما است، درحالی که توجه به مسائل سیاسی منطقه درآمدی برای صدا و سیما ندارد.

وی با اشاره تجمیع سلیقه‌ها در بازی‌های جام جهانی، خاطرنشان کرد: توجه رسانه ملی به مسئله فوتبال از اتحاد همه سلیقه‌های سیاسی در دیدن مسابقه فوتبال سرچشمه می‌گیرد و همه مردم با سلیقه‌های مختلف و گرایشات متفاوت سیاسی تنها در این بخش متحد هستند، البته در مسائل سیاسی ما شاهد اتحاد تنوع سلیقه‌ها نیستیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewe8w.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما