يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 25463

یک مربی و2 کاراته کای قم در مسابقات قهرمانی آسیا

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس هیئت کاراته استان قم از حضور یک مربی و 2 کاراته‌کای قمی در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا خبر داد.
یک مربی و2 کاراته کای قم در مسابقات قهرمانی آسیا
به گزارش قم نیوز، علیرضا برخورداری تصریح کرد:‌ مسابقات کاراته قهرمانی آسیا امسال فقط در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌شود و در این سه تیم ما سه نماینده داریم که ۲ تن از آنها در میدان مسابقه حضور می‌یابند و دیگری هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد داشت.

وی اضافه کرد:‌ دلیل اینکه امسال برگزاری رقابت‌های رده سنی بزرگسالان کاراته قهرمانی آسیا صورت نمی‌گیرد، برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ است که بر اسا برنامه ریزی انجام شده، این بازی‌ها در مهرماه سال جاری به میزبانی شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت کاراته استان قم افزود:‌ خوشبختانه بعد از سپری کردن دوران قهرمانی،‌ چند تن از قهرمانان سابق کاراته قم به عنوان مربیان مستعد این رشته در سال‌های توانسته‌اند با نشان دادن توانایی‌های خود در راس کادر فنی تیم تیم ملی اعتماد مسولین فدراسیون را به خود جلب کنند و هر ساله کاراته قم نماینده‌ای به عنوان مربی در تیم‌های ملی کاراته داشته باشد.

وی یادآور شد: در سال‌های نه چندان دور نیز کاراته کشور یکی از شاخص‌ترین مربیان کاراته استان قم یعنی غلامرضا دباغیان را به عنوان سرمربی تیم ملی در راس خود داشت و حاصل آن کسب مدال‌های متعدد و اعتبار ارزشمندی بود که کاراته ایران در جهان کسب کرد.

برخورداری عنوان کرد: در دهه ۱۳۷۰ و اواسط دهه ۱۳۸۰ کاراته‌کاهایی همچون مجید عبدالحسینی، مهدی جعغری،‌سعید آشتیان، مهدی عموزاده و علیرضا کتیرایی از شهر قم در ترکیب تیم ملی حضور داشتند و بارها موجب به اهتزاز در آمدن پرچم کشورمان در جهان شدند.

وی تصریح کرد: اکنون این قهرمانان گذشته و مربیان موفق امروز در عرصه مربیگری نیز قابلیت‌های خود را در نشان داده‌اند و یکی از این قهرمانان سابق کاراته قم مجید عبدالحسینی است که چندین سال کاپیتان تیم ملی کاراته ایران بود و عناوین و افتخارات زیادی را در هرقابت ها آسیایی و جهانی کسب کرد.

نایب رئیس هیئت کاراته استان قم عنوان داشت: مجید عبدالحسینی با سال‌ها افتخار در کاراته اکنون به عنوان سرمربی در تیم ملی امید زیر ۲۱ سال کشورمان به منظور شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در مرداد ماه در کشور مالزی برگزار می‌شود مشغول آماده سازی تیم ملی است.

وی یاد آور شد: این در شرایطی است که تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید زیر ۲۱ سال کاراته کشورمان برای شرکت در مسابقات کاراته بین المللی کشور تایلند و برپایی اردوی مشترک با تیم ملی تایلند چهار شنبه هفته گذشته عازم شهر بانکوک شده‌اند.

برخورداری بیان کرد: مسابقات بین المللی کاراته از روز گذشته در کشور تایلند به مدت دو روز آغاز شده و تیم‌های ملی کاراته کشورمان در دو بخش دختران و پسران و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید زیر ۲۱ سال در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی در پایان اظهار داشت: دیگر نماینده کاراته قم در مسابقات قهرمانی آسیا علیرضا خدری در کاتای رده سنی نوجوانان است که برای اولین بار در آسیا به میدان می‌رود، ضمن اینکه حمیدرضا نجاتی نیز در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کاراته نوجوانان در بخش کومیته با حریفان خود مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjtxe8.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما