يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 25470

بهره مندی بیش از هزار نفر از خدمات اورژانس قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: بیش از هزار نفر با مراجعه به اتوبوس آمبولانس مستقر در اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) خدمات درمانی دریافت کردند.
بهره مندی بیش از هزار نفر از خدمات اورژانس قم
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری ضمن گرامیداشت شب‌های پرفیض قدر اظهار کرد: این مرکز برای پوشش امدادی شب‌های قدر با توجه به ازدحام جمعیت برای شرکت در مراسم احیا تدابیر ویژه‌ای اندیشید.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی ازدحام جمعیت در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران، نسبت به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس همراه با کادر پزشکی و ۱۴ دستگاه آمبولانس در محل‌های برگزاری مراسم احیا اقدام کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، همچنین از استقرار چهار دستگاه موتور‌لانس به صورت گردشی در اطراف محل‌های برگزاری احیا خبر داد و گفت: در این شب‌ها تمام نیروهای اورژانس ۱۱۵ به صورت آماده‌باش بودند و ۳۶ پایگاه این مرکز نیز به شهروندان خدمات ارائه می‌کرد.

وی افزود: در این مدت بیش از هزار نفر به اتوبوس آمبولانس مستقر در اطراف حرم مراجعه کردند و به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

باقری اضافه کرد: از شمار مراجعه‌کنندگان ذکر شده دو مورد خاص که یک خانم باردار و یک خانم که دچار تشنج شده بود پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

*انجام ۵۸۶ ماموریت شهری و جاده‌ای در شب‌های قدر

وی بیان کرد: در این مدت ۳ هزار و ۹۱۰ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار شد که منجر به ۵۸۶ مورد ماموریت شهری و جاده‌ای شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: در این مدت ۶۲۳ نفر در حوادث جاده‌ای و ترافیکی استان قم از خدمات درمانی اورژانس ۱۱۵ بهره‌مند شدند.

وی افزود: از شمار مأموریت‌های یاد شده ۱۹۱ حادثه به حوادث ترافیکی اختصاص داشت که در مجموع ۲۴۱ نفر در این حوادث آسیب دیدند.

باقری با بیان اینکه بخشی از حوادث قم به موتورسواران اختصاص دارد تصریح کرد: در این مدت ۱۳۲ مورد حادثه موتورسواری در قم رخ داد که ۱۶۸ نفر از مجروحان یاد شده حوادث ترافیکی قم به موتورسواران اختصاص داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchvkni.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما