دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 25490

بی‌حجابی، بی‌انصافی در قبال شهدا است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از بی انصافی است، بی حجاب گناه فردی نیست، بلکه بی حجابی بی انصافی در قبال شهدا است.
بی‌حجابی، بی‌انصافی در قبال شهدا است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی یک شنبه شب در مراسم احیای شب قدر که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به بی انصافی اظهار کرد: بخش زیادی از ناهنجاری ها و سرکشی ها در جامعه به دلیل بی انصافی است، در مقابل نوک هرم تمام خوبی ها هم انصاف است، در روایات آمده است که سه کار بسیار سخت است که این سه کار ذکر خدا در همه حال، برادری با مردم و انصاف داشتن نسبت به مردم است، امام علی (ع) فرمودند که اگر انصاف در جامعه بیاید، مردم راحت می شوند و انسان منصف، کریم است.

استاد حوزه علمیه قم معنی انصاف را تساوی و برابری دانست و افزود: انصاف از کلمه نصف می آید و انصاف با عدل برابر نیست، هر انصافی عدل است، اما هر عدلی انصاف نیست و انصاف به معنی تساوی در حقوق است.

رفیعی با اشاره به انصاف نسبت به خدا گفت: یکی از انواع انصاف، انصاف داشتن نسبت به خدا است، در روایات آمده است که انسان در ابتدا باید با خدا انصاف داشته باشد، خدایی که به انسان ها نعمت داده است، حتی اگر بهشت و جهنم را در نظر نگیریم، بازهم انصاف نیست که خداوند به انسان نعمت بدهد، اما انسان کفران نعمت کند و به دستورات خدا عمل نکند، امام علی (ع) گفت که خداوند در روز قیامت به انسان گناهکار می گوید که تو با من انصاف نکردی، من به تو نعمت دادم، اما تو گناه انجام دادی، من به تو نیکی کردم، اما تو به من بدی کردی.

وی تصریح کرد: انصاف با خدا باید هم در اندیشه و هم در عمل باشد، نباید انسان در فکرش کسی را هم عرض با خداوند قرار دهد و هم چنین نباید در عمل کسی را شریک خداوند بگیرد، خدا خواندن ائمه (ع) و ائمه (ع) را در عرض خداوند قرار دادن، درست نیست، حتی اگر در شعر باشد، تمام عالم زیر محموعه خداوند است و احدی در عرض خداوند قرار ندارد، همچنین باید توجه کنیم که احدی با اهل بیت (ع) قابل مقایسه نیست، اما می بینیم که برخی در کارهای سیاسی از اسامی ائمه سوء استفاده سیاسی می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، شرط اجابت دعا را داشتن انصاف در دعا کردن دانست و افزود: انسان باید در دعا، خدا را بخواند، همچنین انسان باید توجه کند که دعای خود را محدود نکند و دعایی نکند که موجب ضرر برای دیگران است، انسان باید با شکر نعمت های خدا را به جا آوردن، نسبت به خدا انصاف داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انصاف در قبال بدن بیان کرد: انسانی گاهی با خودش هم انصاف نمی کند، انسان باید با جسم و روحش انصاف داشته باشد، خودکشی، شراب خواری و اعتیاد بی انصافی در قبال بدن است، انسان بی انصاف کسی است که به جسم خودش رحم نمی کند و نگاه به نامحرم سبب می شود که انسان کور در روز قیامت وارد شود.

رفیعی انصاف در برابر دیگران را یک امر ضروری دانست وافزود: انسان باید در رفتار با دیگران از جمله همسرش انصاف داشته باشد، انسان اگر آزار دیدن را نمی پسندد، نباید به دیگران آزار برساند، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از بی انصافی است، بی حجاب گناه فردی نیست، بلکه بی حجابی بی انصافی در قبال شهدا است، اگر انصاف در برابر دیگران داشتیم، این حجم از طلاق را در جامعه نداشتیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انصاف با دشمن خاطر نشان کرد: انسان با دشمنش هم باید انصاف داشته باشد، امروز صهیونیست ها در حق مردم غزه بی انصافی می کنند، صهیونیست ها خاک فلسطین را از مردمش گرفته اند و هر چند ماه یک بار به بهانه ای مردم فلسطین را در نوار غزه بمباران می کنند، در عراق هم یک سری بی دین که مخالف نظر مردم هستند، دولتی به نام داعش راه انداختند که این بی انصافی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به شب قدر اظهار کرد: اهل بیت (ع) بر احیا شب بیست و سوم ماه رمضان اصرار داشتند و در روایت آمده است که کسی که احیای شب بیست و سوم را درک نکند، محروم واقعی است، قرائت سوره قدر در شب بیست و سوم رمضان، یقین شدید برای انسان ایجاد می کند و یقین موجب رسیدن انسان به معرفت می شود.

وی تصریح کرد: احتمال می رود که شب بیست و سوم شب قدر است و در شب قدر فرشتگان نازل می شوند، فرشتگان پس از مرگ پیامبر (ص) به نزد اهل بیت (ع) می آیند و شب قدر، شب ولایت است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjyxe8.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما