سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 25542

ارزش عیدفطر را بالاتر از دیگر اعیاد قرار دهیم

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: باید در ایام مناسبتی غیر از نوروز هم به کارگران و کارمندان عیدی بدهیم و خیلی خوب است که در عید فطر هم عیدی بدهید به زیر دستان و این عید را از عید نوروز بالاتر بدانیم.
ارزش عیدفطر را بالاتر از دیگر اعیاد قرار دهیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ثواب قرائت قرآن اظهار کرد: فهم قرآن بهتر است اما در روایات داریم که عبارات و فهم ساده قرآن برای عموم مردم است و چه خوب است که تفسیر قرآن در همه جا انجام بشود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: درآیه ۲۱ سوره حدید آمده است که مردم برای مغفرت با یکدیگر مسابقه بدهید و از هم سبقت بگیرید و به بهشتی برسید که قرآن کریم درباره وسعتش می‌گوید که اندازه آسمان‌ها و زمین است و اگر همه مردم هم در این مسابقه شرکت کنند به همه جایزه می‌دهیم.

رفیعی با قرائت حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: امام علی (ع) فرمود خداوند دو چیز را در روی زمین قرار داد تا مردم را عذاب ندهد یکی رسول خدا(ص) و دیگری استغفار گفتن است خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی را به بهشت می‌بریم که بت پرستی و آدم کشی و زنا نکرده باشد و خداوند فقط مشرکان را نمی‌بخشد و غیر از این را می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: قرآن کریم می‌گوید اگر قصد توبه دارید مطابق آن گناهی که انجام دادید یک جبرانی باید صورت بگیرد اگر توبه می‌کنید حق الناس در بین آن نباشد قرآن می‌فرماید کسانی که حق را کتمان می‌کنند باید توبه و جبران آن را انجام دهند و نکته سوم این که اگر کسی منافق است باید پس از توبه مخلص بشود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: جوانان عزیز مراقب باشید تا هر کتابی را نخوانید و تحت تأثیر آن قرار نگیرید چون برخی کتاب‌هایی که در اینترنت و بازار موجود است رمان‌ها و داستان‌هایی پوچ و بیهوده است و ذهن جوان ما را آشفته می‌کند و خیلی مراقب باشید تا هر کتابی که موجود است را نخوانید.

رفیعی تصریح کرد: برخی گناهان ظرفیت آمرزش ندارد مگر این که این گناه ریشه کن بشود رسول خدا (ص) در روایتی می‌فرماید خداوند همه گناهان را می‌بخشد مگر کسی که گناهی اختراع کرده و ایجاد یک دین و فرقه کرده است و سال‌ها موجب کشته شدن و گمراهی مردم می‌شود مثل داعشی ها که حرف و دین جدیدی درست کردند که باطل است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: دومین گناهی که خداوند نمی‌بخشد کسی که حق دیگری را می‌خورد کارفرمایی که حق کارگرش را می‌خورد انصافاً امروز بعضی صاحبان کارخانه در حق کارگر اجعاف می‌کنند باید در ایام مناسبتی غیر از نوروز هم به کارگران و کارمندان عیدی بدهیم و خیلی خوب است که در عید فطر هم عیدی بدهید به زیر دستان و این عید را از عید نوروز بالاتر بدانیم و سومین کسانی که خداوند نمی‌بخشد افرادی که موجب کوچک دیدن گناه می‌شوند و گناه را کوچک می‌شمارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchimni.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما