قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل صدا و سیمای استان قم گفت: انعکاس برنامه آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س)، این برنامه فرهنگی را به یک الگوی بین‌المللی تبدیل کرده است.
ترتیل‌خوانی حرم حضرت معصومه (س) تبدیل به الگوی بین‌المللی شده است
به گزارش قم نیوز، بهرام محمدی‌نیا در مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه (س) ویژه ماه مبارک رمضان که شنبه شب در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در سال‌های گذشته توسط شبکه‌های مرکزی نور و کوثر انعکاس داده می‌شد اما به خواست خداوند امروزه این برنامه مذهبی در بسیاری از شبکه‌های رسانه ملی و بین‌المللی انعکاس داده می‌شود.

وی بر فعالیت گسترده‌تر صدا و سیما در حوزه فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و افزود: انعکاس برنامه آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) این برنامه فرهنگی را به یک الگوی بین‌المللی تبدیل کرده است و امروزه انجام این‌گونه اقدامات فرهنگی را در امامزاده‌های سراسر کشور و همچنین مساجد و حرم‌های ائمه اطهار (س) در کشورهای دیگر شاهد هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به حضور مسئولان استانی و مراجع تقلید همراه نوجوانان و جوانان در برنامه‌های قرآنی حرم کریمه اهل بیت (س) بیان کرد: جدی‌ترین نقش رسانه گسترش فرهنگ قرآن است که انعکاس میزان توجه مسئولین و مراجع تقلید به قرآن‌آموزان، تاثیر مثبتی در این امر داشته است.

وی با بیان جایگاه جوانان و نوجوانان در جامعه و نحوه تهاجمات دشمن برای تخریب این رده سنی ابراز کرد: حضور جوانان و نوجوانان به صورت پرشور در برنامه‌های قرآنی حرم مطهر مشهود است که امیدواریم با افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌ها در سال‌های آینده نتایج مطلوب‌تری به دست بیاوریم.

محمدی‌نیا به تاثیرات مثبت جلسه تفسیر حرم حضرت معصومه (س) در ماه مبارک اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله جنتی رئیس شورای نگهبان از برگزاری این کلاس تفسیر، تقدیر کرده و طبق گفته خودشان ایشان هرگز جلسات روزانه تفسیر حاج ابوالقاسم، مفسر برجسته دنیای اسلام را از دست نداده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در برابر شبهه‌افکنی‌های وهابیت ایستادگی می‌کند، گفت: این کتاب آسمانی حجتی بر حقانیت دین اسلام است که نباید نسبت به استفاده از آموزه‌های آن غافل شویم.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم اضافه کرد: مشارکت مردم انقلابی قم در برگزاری برنامه‌های قرآنی که به مدت ۷۵ دقیقه در جلسه تلاوت و تفسیر قرآن کریم حضور پیدا کرده و بدون هیچ بی‌نظمی تا پایان جلسه با توجه تمام از مفاهیم آن بهره‌مند می‌شوند نشان‌دهنده علاقه این مردم به معارف قرآن است.

وی از همکاری مراجع تقلید و مدیران صدا و سیما در راستای آشنا کردن مردم با معارف اسلام تشکر کرد و متذکر شد: پخش سخنان مراجع تقلید در شبکه‌های ملی تاثیرات مثبتی را در جامعه به دنبال داشته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjyme8.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما