يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 25882

رژیم صهیونیستی فرعون دوره معاصر است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه کشتار خصلت فرعونیان است، رژیم صهیونیستی را فرعون دوره معاصر دانست.
رژیم صهیونیستی فرعون دوره معاصر است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر نصرتی با اشاره به حوادث غزه و کشتار زنان و کودکان این منطقه بیان داشت: بررسی شرایط کنونی که در این منطقه رخ داده است نیازمند تحلیل جدیدی است و شاید لازم باشد در مقیاس دیگری وضعیت کنونی این منطقه را تحلیل کرد.

وی ادامه داد: آنچه که در حال حاضر در این منطقه در حال رخ دادن است و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده قتل عام کودکان در این سرزمین است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشتار خصلت طغیان و طاغوت است، گفت: همانطور که فرعون و جریان فرعونیان یکی از اقدامات اصلی خود را از بین بردن نسل‌ها و ویران کردن قرار داده بود رژیم صهیونیستی نیز که مصداق فرعونیان در دوره معاصر است یکی از اقدامات خود را کشتار کودکان و از بین بردن نسل‌ها و خرابی و ویرانی قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید رژیم صهیونیستی را مجزا از جریان‌های دنیوی در نظر بگیریم عنوان کرد: باید بدانیم که این رژیم شاخه‌ای از نگاه دنیوی و طغیانگرانه است که منشأ آن در آمریکا و سران استکبار قرار دارد.

حجت الاسلام نصرتی در ادامه با اشاره به نوع نگاه رژیم‌ها به تحولات غزه ادامه داد: ما شاهدیم که امروز به دلیل تغییر و تحولی که در معیارهای ارزش گذاری رخ داده است از نظر برخی رژیم‌ها و افکار عمومی کشتار مردم غزه به نوعی دفاع اسرائیل از خود می‌دانند و این جنایت بشری را که در این منطقه رخ داده توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد: همین نکته باعث می‌شود که مجامع بین المللی و برخی از افکار عمومی دنیا متقاعد شوند که حوادث رخ داده در غزه جنایت نیست و بنابراین در مقابل آن واکنشی را نشان نمی‌دهند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چگونگی شکل گیری این نوع معیار نگاه پرداخت و افزود: این نگاه بدون توجه به ماهیت غاصبانه این رژیم و شکل گیر رژیم نامشروع صهیونیستی شکل گرفته و مبنای آن حقوق بالادستی و قوانین حقوق بشری می‌دانند که به عنوان مثال کشوری مانند اسرائیل بر اساس قوانینی که وجود دارد در حال دفاع مشروع است.

وی ادامه داد: با توجه به این معیار‌ها یک رژیم جعلی که در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده خود را مانند دولتی رسمی نشان می‌دهد که در مقابل عده‌ای تروریست که به سلاح‌های غیر متعارف دسترسی پیدا کرده‌اند در حال مبارزه است و حتی حق دارد که برای مبارزه به این تروریست‌ها مدارس و بیمارستان را نیز بمباران کند.

فعالیت رسانه‌ها در جهت نشان دادن ماهیت اقدامات رژیم صهیونستی

حجت الاسلام نصرتی افزود: این نوع نگاه در اثر تغییر و تحول در معیارهای مهم معرفتی و داوری شکل گرفته و در این بین این رسانه‌ها هستند که باید ماهیت این نوع معیار‌ها و به ریشه شکل گیری این نوع نگاه بپردازند.

وی بیان کرد: این معیار‌ها به گونه‌ای تغییر شکل داده‌اند که در شرایط کنونی باطل را حق و حق را باطل نشان می‌دهند که این نوع گرفتاری برای بشر امروز ایجاد کرده و سران استکبار از این معیار‌ها و قانون‌ها برای مشروع جلوه دادن اقدامات خود استفاده می‌کنند.

هدف اسرائیل از بین بردن مقاومت است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: در حال باید به این مورد اشاره داشت که هدف اسرائیل در حمله به غزه تنها کشتار کودکان نیست بلکه هدف این رژیم از بین بردن مقاومت است و قصد دارد تا با کشتن کودکان بر مقاومت فشار وارد کرده و عقبه و توان مقاومت را از بین ببرد.

گروه‌های تروریستی منطقه وابسته به اسرائیل هستند

وی در ادامه با اشاره به حمله گروه‌های تروریستی به عراق و سوریه عنوان داشت: این گروه‌ها نیز وابسته به رژیم صهیونیستی هستند و برای از بین بردن عقبه مقاومت‌ها در برابر اسرائیل شکل گرفتند.

حجت الاسلام نصرتی بیان داشت: با حمله داعش به عراق اسرائیل اینگونه تصور می‌کرد که در سایه این حمله و توجه جهان به گروه داعش می‌تواند به نوار غزه حمله کند و شاید طی چند روز این باریکه را تصرف کند اما این جنگ و مقاومت گروه‌های مقاومت و فلسطینی‌ها آنها را غافلگیر کرده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewv8w.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما