دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 25920

اعزام ۱۶ هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اعزام ۱۶ هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور از ۱۵ مهر امسال خبر داد.
اعزام ۱۶ هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اردوی راهیان نور دانش‌آموزی اظهار کرد: بر اساس جلسه اردوی راهیان نور، بنا شد ۱۶ هزار نفر دانش‌آموز سال دوم متوسطه از پانزدهم مهر ماه سال جاری به اردوی راهیان نور اعزام شوند، در حالی که سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اول، سوم و چهارم متوسطه متقاضی اعزام به اردوی راهیان نور هستند ولی اولویت با دانش‌آموزان دوم متوسطه و کسانی است که موفق نشدند در سال‌های گذشته به این اردو اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهداف اردوی راهیان نور گفت: هدف اردوی راهیان نور این است که دانش‌آموزان در زمینه هویت دینی و مذهبی کشور تقویت شوند و کسانی را که برای پایداری، ماندگاری کشور، حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مرزهای جغرافیایی کشور دفاع کردند، بشناسند.

وی عنوان کرد: الگوسازی برای جوان امروزی از اهداف دیگر اردوی راهیان نور است و قصد داریم بیان کنیم که الگوهای ما افراد بی‌هویت نیستند، بلکه این افراد زندگی هدفمند را تعقیب و دنبال کردند و از گرانبهاترین سرمایه یعنی عمر و زندگی خود گذشتند و جانشان را در راه اسلام فدا کردند.

حمزه‌ای یادآور شد: در تمام کشورها حتی کشورهای بی‌مذهب که به قیامت و خدا اعتقاد ندارند موضوع گذشت و فداکاری در راه میهن دارای اهمیت است، در حالی‌که در ازای این فداکاری قرار نیست هیچ پاداشی از کسی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که حفظ شئون، ارزش‌های ملی کشور و مرز جغرافیایی برای ما مهم است به همان اندازه ترویج ایثار و از خود گذشتگی برای همنوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه راهیان نور تنها اردوی ساده نیست بلکه راهیان نور شناسنامه حفظ هویت ملی و مذهبی کشور است گفت: این اردو باید به پایداری هر چه تمام‌تر در همه فصول ادامه پیدا کند و همه کشورها این برنامه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: حتی کسانی ‌که مناطق جنگی ندارند، موزه‌هایی را آماده کردند و دانش‌آموزان را به موزه‌ها می‌برند و کسانی که جان خود را برای کشورشان فدا کردند و در امنیت و آسایش کشورشان کوشا بودند، به عنوان الگو برای دانش‌آموزان مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchvwni.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما