سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 25973

جهاد دانشگاهی برکات بسیاری برای نظام اسلامی دارد

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جهاد دانشگاهی برکات زیادی برای نظام اسلامی دارد بر لزوم همکاری بیشتر و مؤثر این نهاد انقلابی با مسجد مقدس جمکران تأکید کرد
جهاد دانشگاهی برکات بسیاری برای نظام اسلامی دارد
به گزارش قم نیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان قم با وی گفت: خدمت به مسجد در قرآن به‌عنوان یکی از فضایل انبیای الهی ذکر شده است و خدمت به مسجدی که منسوب به امام زمان(عج) است فضیلتی است که نمی‎توان حد و مرز آن را مشخص کرد.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: یکی از مباحث اصلی در این زمینه آن است که بالاترین ظرفیت قم در همه عرصه‎ها، ظرفیت مذهبی و زائرپذیری است؛ در خصوص زائران نباید آنقدر روی مسئله گردشگر مذهبی تأکید کرد بلکه ما نقشی متعالی برای زائر داریم که در نگاه گردشگری با تفکر و تعریف غربی، وجود ندارد.

وی گفت: باید در این زمینه نیز فعالیت پژوهشی انجام شود و تعریفی خاص از زائر شود و در علم نوپای گردشگری نیز این مفهوم به‌عنوان یک مفهوم متعالی و ارزشی از گردشگری که با تعریف غربی متفاوت است، عنوان شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: امروز همانگونه که در روایات آمده است قم به مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و قرآن به سراسر جهان مبدل شده و علم نیز از نجف به قم آمده است؛ قم خاستگاه انقلاب و مرکز جهانی نشر معارف اهل بیت(ع) از پایگاه عظیم حوزه و مرجعیت اعلای شیعه است.

وی گفت: مسئله زیارت و ظهور دو مسئله‎ای است که باید به آن به شکل خاص و ویژه‎ای تأکید شود؛ باید از نظر علمی در این زمینه کنکاش شود تا مشخص شود که چه ظرفیتی برای توسعه این فعالیت‎ها وجود دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در مسجد مقدس جمکران به‌منظور توسعه فعالیت‎ها و پذیرایی از زائران فعالیت‎های آماری و و نیازسنجی گسترده‎ای در حال انجام است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی قم زمینه بسیار مهم اطلاع‌رسانی را در این استان در دست دارد که می‎توان با پشتیبانی از پایگاه‌ اینترنتی این مسجد، نقش فعالی در این عرصه ایفا کند.

حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: همچنین راهکارهای همکاری مشترک مسجد با این نهاد انقلابی و علمی نیز در اشکال مختلف بررسی شده و از حداکثر این ظرفیت استفاده می‌شود.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfm1d0.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما