قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی ارشاد استان قم با اشاره به تصاویر شخصیت‌های کارتونی غربی بر روی بعضی از نوشت‌افزارها گفت: با توجه به بخشنامه وزارتخانه فرهنگ و هنر چاپ چنین تصاویری بر روی نوشت‌افزار و هر چیز دیگری ممنوع است.
ممنوعیت چاپ تصاویر شخصیت‌های کارتونی غربی بر روی نوشت‌افزارها
به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان با اشاره به تصاویر شخصیت‌های کارتونی غربی بر روی بعضی از نوشت‌افزارها گفت: برای جلوگیری از تولید چنین محصولاتی برای دانش‌آموزان مکاتباتی با وزارت فرهنگ و هنر صورت گرفت که ارشاد فایلی به عنوان منشور این موضوع تدوین و ارسال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چاپ تصاویر عروسک شخصیت‌های باربی، برتز، بن‌تن، مرد عنکبوتی، هری پاتر، مدرسه موسیقی، ‌پرنس‌های دیزنی،‌ پیتر پن و فرشتگان وینکس بر روی نوشت‌افزارها و هر چیز دیگری ممنوع بوده و در صورت مشاهده توقیف خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با بیان اینکه در همین زمینه تعدادی نوشت‌افزار در مرحله تولید توقیف و ضبط شده است گفت: این تصاویر تبلیغ عریان‌گرایی و لذت طلبی و حتی در مواردی به حاشیه راندن ادیان الهی است.

وی اظهار کرد: وقتی این تصاویر حذف شود باید تصاویر دیگری جایگزین آنها شوند که برای این کار یک رسانه مطالبه‌گر می‌تواند هنرمندان قمی را وارد کار کرده و به‌گونه‌ای پویایی در این زمینه داشته‌ باشند که برای مهرماه شاهد هنر این هنرمندان در دست دانش‌آموزان باشیم.

توکلیان بها دادن و همکاری برای اجرای کارهای هنری را وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: در استانی که مرکز جهان تشیع و فرهنگ شیعی است چند کار هنری در زمینه دینی وجود دارد؟ چرا محل دائمی برای این هنرمندان در استان قم وجود ندارد؟

وی همچنین تصریح کرد: گردشگران و زائرین زیادی نه تنها از شهرهای دیگر ایران بلکه از کشورهای مختلف منطقه و جهان وارد استان قم می‌شوند که فرصت خوبی برای عرضه آثار هنری هنرمندان قمی در نمایشگاه‌های دائمی است تا بدین طریق پول گردشگری در جیب هنرمندان قمی نیز قرار گیرد.

معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با اشاره به اینکه این نوع مطالبه‌گری به موقع باید برای هنرمندان قمی صورت گیرد گفت: در استان قم به منشور اخلاق رسانه‌ای کمتر توجه شده و شاهد برخوردهای نامناسبی از خبرنگاران نسبت به یکدیگر هستیم که در شان رسانه استان قم نیست.

توکلیان در پایان با اشاره به راه‌اندازی بنگاه‌های مطبوعاتی گفت: پر تیراژترین نشریات استانی می‌توانند پر تیراژترین نشریات منطقه‌ای هم باشند به این شرط که اگر نگاه فرا استانی داشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjo8e8.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما