قم نيوز : قم نیوز: سومین دوره آموزشی معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور با موضوع «نگاه تحلیلی از رسانه در حوزه تبلیغ دین» در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
مبلغان به احیای سنت‌های اسلامی در فضای مجازی اهتمام جدی داشته باشند
به گزارش قم نیوز، در این دوره آموزشی دکتر علیرضا طالب‌پور مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا آقامیری قائم مقام موسسه تبیان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از کارشناسان رسانه، ضمن تحلیلی از کارکرد رسانه‌های مجازی در جهان امروز بر لزوم حضور بیشتر مبلغان دین در فضای مجازی برای ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی تاکید کردند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان رسوخ آی تی در تمام زندگی بشر را نشان دهنده حاکمیت این ابزار دانست و با اشاره به روش‌های هوشمندی که برای پیش بینی، بررسی و جهت‌دهی رفتار کاربران در فضای مجازی وجود دارد، از مبلغان دینی و گروه‌های مذهبی و ارزشی خواست برای سالم سازی فضای مجازی اهتمام جدی داشته باشند تا این رویه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

دکتر طالب‌پور از طرح احیای امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی خبر داد که با مشارکت کاربران اینترنتی به منظور احیای سنت‌های دینی اجرا می‌شود و گفت: در این سامانه مواردی همچون خطا، جعل، افراط و تفریط به صورت هوشمند حذف می‌شود.

حجت‌الاسلام آقامیری نیز با اشاره به هجمه‌های گسترده‌ای که از طریق فضای مجازی به باورها و اعتقادات دینی و اخلاقی می‌شود وظیفه روحانیون را برای حضور ایجابی در این فضا مهم دانست.

حجت‌الاسلام اسکندری هم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی مبلغان دینی نسبت به آسیب‌های فضای مجازی را ضروری دانست و تاکید کرد: دشمنان برای ده‌ها سال آینده ما برنامه‌ریزی کردند ولی این گونه نیست که ما نتوانیم با آنها مقابله و برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم لزوم توجه به طرح‌های جهادی در حوزه فضای مجازی را خواستار شد و گفت: مسائل فرهنگی اگر بخواهد تاثیرگذار باشد باید استمرار داشته باشد بنابراین از معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های کشور به عنوان افسران جبهه فرهنگی انتظار می‌رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، اجرای طرح‌های جهادی را جدی بگیرید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgtx9x.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما