چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 2628
استاندار قم:

صدایی که بر تحریم انتخابات بلند شود از حلقوم آمریکاست

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم تحریم انتخابات را توطئه آمریکا دانست و گفت: در داخل کشور هر صدایی بر تحریم انتخابات بلند شود از حلقوم آمریکاست و باید با آن برخورد کرد.
صدایی که بر تحریم انتخابات بلند شود از حلقوم آمریکاست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در همایش توجیهی آموزشی مسئولان و کارشناسان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که استان‌های البرز، سمنان و قم که پیش از ظهر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه انتخابات در کشور به دلیل اینکه مقدرات کشور در تمام شئون با انتخابات شکل می‌گیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: انتخابات مجلس به دلیل اینکه شکل‌دهنده یک قدرت سیاسی مهم در کشور است از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس در سال جاری از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: این انتخابات نخستین انتخابات پس از فتنه سال ۸۸ است و در شرایطی برگزار می‌شود که در حال گذر تاریخی عجیبی هستیم.

استاندار قم در ادامه به تشریح وضعیت حساس منطقه و جهان پرداخت و عنوان کرد: این موج بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتورهای مزدور غرب حادثه کمی نیست، حادثه‌ای که نه تنها کشورهای اسلامی بلکه کشورهای اروپایی را هم مورد تاثیر قرار داده است.

موسی‌پور با بیان اینکه عصاره وجودی شعارهایی که در کشورهای اسلامی و کشورهای غربی مطرح می‌شود از یک جنس است، افزود: جنبش وال استریت مسئله سطحی و زود‌گذری نیست، بلکه یک حرکت عمیق اجتماعی اقتصادی است که ان‌شاالله تا سقوط نظام سرمایه‌داری غرب ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جنبش بیداری که برخی تصور می‌کردند توسط آمریکا کنترل می‌شود و بعد مشخص شد که اینچنین نیست و خواستگاهش تشکیل حکومت‌های اسلامی است، آنچنان که دیدیم در مصر و تونس اسلام گراها اکثریت رای را از آن خود کردند و در یمن نیز «هیهات منه الذله» شعار غالب مردم است و بی شک همه این حرکت‌ها بر گرفته از انقلاب اسلامی است.

استاندار قم در ادامه اظهار کرد: امروز شاهدیم که آمریکایی که ۱۰ سال قبل به خاورمیانه لشکر کشید کوله بارشان را جمع کرده و عراق را ترک می‌کند و همه می‌دانند که آنها به میل و اراده خود خارج نشده‌اند زیرا آمده بودند که بمانند ولی مفتضحانه مجبور به خروج شدند.

موسی‌پور ادامه داد: در چنین شرایطی ما می‌خواهیم انتخابات برگزار کنیم، در شرایطی که کشورهای اسلامی پس از سقوط دیکتاتورها در حال ساختار‌سازی هستند و آمریکا تلاش می‌کند با منزوی کردن ایران نگذارد این چهره به عنوان الهام‌بخش و الگو‌دهنده برای ساختارهای جدید کشورهای اسلامی مطرح شود.

وی در ادامه با تشریح تحرکات اخیر آمریکا در خصوص ایران طی هفته‌های گذشته بیان کرد: همه این فشارهای سیاسی، اقتصادی به خاطر این است که اگر انقلاب اسلامی زیر فشار نباشد مدل خودش را به تمام کشورهای منطقه در ساختار‌سازی صادر خواهد کرد و این مرگ آمریکاست و آنها با تمام قوا آمده‌اند تا نگذارند ایران این ساختار‌سازی را انجام دهد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات یک میدان بسیار خوب برای پیاده کردن توطئه و دسیسه‌های دشمنان است، افزود: انتخابات ایران مردمی‌ترین و سالم‌ترین انتخابات در سطح دنیاست و طوری طرح‌ریزی شده که امکان تقلب در آن در حد صفر است.

موسی‌پور ادامه داد: ساختار شورای نگهبان ساختاری مطمئن برای نظارت بر انتخابات است که صددرصد می‌تواند سلامت برگزاری انتخابات را تضمین کند و نکته بارز آن هم این است که این شورا ساختاری مردمی دارد.

وی گفت: انتخابات محیطی با نشاط و پرتحرک است که به طور طبیعی چالش‌هایی را نیز به همراه دارد و این چالش‌ها در انتخابات مجلس بیشتر می‌شود و در این شرایط، محیط زیست و تنفس برای موجودات موذی فراهم می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه انتخابات یکی از کانون‌هایی بوده که دشمن بارها می‌خواسته از آن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران استفاده کند، تصریح کرد: در انتخابات سال ۸۸ نیز آنها از یک سال قبل طرح ریزی کرده بودند و عده‌ای در داخل فریب آنها را خوردند ولی در نهایت با درایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هوشمندی مردم و با بهره‌گیری از فرهنگ غنی عاشورا حماسه نهم دی آفریده شد و همه دیدند که آن فتنه چگونه خنثی شد.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه دشمنان برای این انتخابات هم طرح‌ریزی کرده و به دنبال اجرای آن هستند، گفت: آنها برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های مفتضحانه خود در عرصه‌های مختلف مقابل ایران در حال مهره چینی و برنامه‌ریزی و اجرای آن هستند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند می‌خواهند فضا را امنیتی کنند که همین سخن نیز بیانگر یک برنامه‌ریزی پیچیده و سنگین در انتخابات آینده است.

وی در ادامه به تبیین تحرکات دشمن و برنامه‌های آنها در خصوص نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: نخستین برنامه‌ای که آنها بر روی آن کار می‌کنند حضور کم رنگ مردم در انتخابات است و این برنامه‌ای است که آنها در تمام انتخابات‌ها اجرا کرده‌اند و می‌دانند با پایین آمدن مشارکت مردم قدرت جمهوری اسلامی ایران کاهش می‌یابد و این بدین معنی است که نظام پشتوانه مردمی خود را از دست داده و این خطی است که از بیرون تزریق می‌شود و برخی فریب خوردگان در داخل کشور نیز همین امر را دنبال می‌کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین راهبردهای رهبر انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات پرداخت و گفت: مشارکت حداکثری مردم و توجه نامزدهای انتخاباتی به رعایت اخلاق و همچنین جلوگیری از بروز نفاق و تخریب از نکاتی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آنها بسیار تاکید دارند و باید تلاش کنیم تا به منویات ایشان جامعه عمل پوشانده شود‌.

وی شاه کلید دشمنان برای تحقق برنامه‌هایشان را ایجاد زمزمه تقلب بین مردم دانست و گفت: در این انتخابات هم از شش ماه پیش این زمزمه آغاز شده و وظیفه ما این است که با این جوسازی‌ها مقابله کنیم و نگذاریم فضای انتخابات با ابهام آمیخته شود.

استاندار قم در پایان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که در این فضای پرنشاط سیاسی نزاع‌های محلی را تشدید کنند، خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان باید مراقب باشند تا در نهایت انتخابات منجر به وحدت و انسجام ملی شود و بتوانیم با مشارکت بالای مردم برگ زرین دیگری را به افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.8e8fuqemosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما