قم نيوز : قم نیوز: سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) قم گفت: ظرفیت دانشگاههای این شهر برای جذب تمامی متقاضیان قمی آموزش عالی باید افزایش یابد.
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) بر افزایش ظرفیت دانشگاههای قم تاکید کرد
به گزارش قم نیوز، ˈعلیرضا باقری ثالثˈ در جمع نمازگزاران جمعه شهر مقدس قم گفت: دانشگاههای استان قم باید با ایجاد رشته ها و مقاطع تحصیلی جدید، ظرفیت خود را به اندازه جذب تمامی متقاضیان قمی افزایش دهند.

وی با بیان اینکه عدم ایجاد ظرفیت جدید در دانشگاهها، باعث مهاجرت دختران و پسران قمی به دیگر شهرها می شود، خاطرنشان کرد: در استان قم برای ۳۰ درصد متقاضیان قمی ورود به دانشگاه، ظرفیت ایجاد نشده است.

سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: در استان قم بیش از ۲۰ مرکز آموزش عالی و ۶ دانشگاه معتبر وجود دارد که از این لحاظ در رتبه دوم پس از تهران قرار گرفته است، اما شاید بسیاری از متقاضیان قمی از این مساله با خبر نبوده و در انتخاب رشته، دیگر شهرها را در اولویت قرار می دهند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می شود، از کیفیت بالای تحصیلی در دانشگاه های قم خبر داد و گفت: دانشگاههای قم به لحاظ اخلاقی و معنوی نیز از وضعیت نسبتا مناسبی برخوردار بوده و در استان محیط امن و علمی برای دانشجویان فراهم آمده است.

باقری ثالث در پایان با اشاره به اهمیت علم آموزی در مکتب والای اسلام و اهمیت آموزش عالی به عنوان یک مساله راهبردی در کشورمان، ابراز امیدواری کرد: خیرین در کنار دولت نسبت به ساخت دانشگاهها و گسترش آموزش عالی در استان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbwab5.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما