شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 26436

شیوع ویروس ابولا در قم شایعه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در پاسخ به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم با قاطعیت می‌گوئیم شایعه شیوع بیماری ابولا در قم صحت ندارد و مطالب مطرح شده شایعه‌ای بیش نیست.
شیوع ویروس ابولا در قم شایعه است
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی قم درباره انتشار شایعه‌ای مبنی بر شیوع یک نوع بیماری واگیردار در قم اظهار کرد: در پاسخ به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم با قاطعیت می‌گوئیم شایعه شیوع بیماری ابولا در قم صحت ندارد و مطالب مطرح شده شایعه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به مرگ مشکوک چند همشهری قمی در روزهای اخیر افزود: براساس شواهد و تحقیقات به عمل آمده مرگ این افراد به علت ابتلا به ویروس ابولا نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: در حال حاضر کالبدشکافی بر روی اجساد دو کودک که روز گذشته فوت کرده اند در دست اقدام بوده که هیچگونه بیماری واگیرداری در استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تیمی از وزارت بهداشت مشغول بررسی این مسئله هستند که پس از انجام اقدامات لازم و بررسی نهایی گزارش ارائه می شود، تصریح کرد: تاکنون نتیجه بررسی پزشکان نشان داده که دلیل فوت این دو کودک در روز گذشته به علت مسمومیت بوده و شواهدی دلیل بر بیماری‌های واگیردار نیست.

ایرانی خواه با اشاره به حادثه رخ داده برای دو کودک در روز گذشته و تلاش های صورت گرفته از سوی پزشکان گفت: از سوی پزشکان به سرعت والدین و تمام کودکان و شرکت کنندگان در این جشن تولد مورد معاینه دقیق قرار گرفتند و هیچ دلیلی مبنی بر وجود بیماری در آنها مشاهده نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: این دو کودک از یک خانواده پس از شرکت در یک مراسم جشن تولد با علائم تهوع و دل درد به مرکز درمانی مراجعه کرده و متاسفانه جان باختند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcaiynu.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما