دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 26487

نظام سلطه حتی نسبت به مردم خود نیز ظالم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون اول قوه قضائیه گفت: نظام سلطه نه تنها نسبت به دیگر مردم جهان ظلم می کند بلکه نسبت به مردم خود نیز ظالم است زیرا راه درست رسیدن به آزادی را از آنها سلب کرده است.
نظام سلطه حتی نسبت به مردم خود نیز ظالم است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که شامگاه یک شنبه در مراسم تجلیل از آزادگان استان در مجمع امام خمینی (ره) سخن می گفت، با اشاره به واژه آزادی اظهار کرد: آزادی و آزادگی دو واژه مطرح در حیات انسان است، اما مصداق این واژه ها در جوامع مختلف متفاوت است و این اختلاف به تعریف مکاتب از انسان برمی گردد، تعریف مکاتب از انسان ها متفاوت است، گاهی انسان را دنباله رو امیال می دانند، گاهی هم انسان را تولید کننده می بینند، اما تعریف اسلام از انسان متفاوت از مکاتب دیگر است.

وی تصریح کرد: در نگاه اسلام به انسان، او موجودی است که دارای حیات و تعلقات است، انسانیت انسان در نگاه اسلام در گروی این است که او چقدر با وحی ارتباط دارد، انسانی مسجود ملائکه است که خلیفه خدا باشد، البته خلافت مراتبی دارد و انسان به هر اندازه که کار خدایی کند، جایگاه خلافت دارد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جلوه های خداوند گفت: انسانی که برای حاکمیت حق در جهان تلاش می کند، جلوه خدایی دارد، همچنین انسانی که برای اجرای ارزش ها الهی کوشش می کند، کار او هم جلوه خلافت خداوند است.

رئیسی، آزادترین انسان ها را عبدترین آنها دانست و افزود: امام صادق (ع) فرمودند که حقیقت دانش در عبودیت خداوند است و هر کس که عبدتر باشد، دانشمند تر است، خاستگاه آزادی انسان، عبودیت انسان نسبت به خداوند است و انسانی که از غل و زنجیر شهوت و هوای نفس رها شود، انسان آزاده ای است، تعریف امام خمینی (ره) از آزادگی این بود که آزاده کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به آزادگان بیان کرد: آزادگان در مبارزه با صدام، جلوه آزادی را نشان دادند، آزادگان در بند رژیم صدام آزادی خود را به نمایش گذاشتند و آنها نشان دادند که برای دفاع از ارزش ها حاضر به فداکاری هستند، فرزند آزادگان باید پای صحبت پدران خود بنشینند تا با نقش آنها در مقاومت علیه ظلم آشنا شوند.

وی تصریح کرد: آزادگان الگوهای جامعه ما هستند و جوانان باید درس آزادگی و مقاومت را از آنها بیاموزند، امروزه چهار هزار شبکه ماهواره ای در سطح کشور ما قابل دریافت است که این شبکه های ماهواره ای به دنبال الگوسازی غلط برای جوانان هستند.

رئیسی آزادی را یکی از مظلوم ترین واژه ها در جهان دانست و افزود: ظالمان امروزه به نام آزادی بدترین جنایت ها را انجام می دهند، جاهلیت مدرن به نام آزادگی به کشورهای دیگر حمله می کند و بدترین ظلم ها را در حق مردم این کشورها روا می دارد، البته نظام سلطه نسبت به مردم خودش هم ظالم است، چون از مردم خود برای انتخاب راه درست سلب آزادی کرده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgut9x.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما