چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 26593

رونمایی دانشنامه امام حسین (ع) پس از ۱۰ سال تلاش پژوهشگران

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث با تاکید به پژوهش‌های صورت گرفته درباره دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین (ع)، گفت: این دانشنامه که در سال ۸۸ منتشر شد، نتیجه ۱۰ سال پژوهش‌های پژوهشگران است.
رونمایی دانشنامه امام حسین (ع) پس از ۱۰ سال تلاش پژوهشگران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمود طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در بازدید مدیر مرکز دایرة المعارف الحسینیه در لندن از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاراه به اهمیت این نشست‌ها، اظهار کرد: نشر و توسعه سیره امام حسین (ع) در سراسر دنیا از سوی گروه سیره‌نگاری در حال پیگیری است، بنابراین مرکز دایرة المعارف الحسینیه می‌تواند زمینه نشر معارف حدیثی را در اروپا مهیا کند.

مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث با تاکید به تدوین این دانشنامه، افزود: منابع به کار رفته در این دانشنامه شامل آغاز زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی حضرت سید الشهدا (ع) است که با رائه دقیق آیات، روایات و گزارش‌های روایی و تاریخی، در زمینه معرفی این چهره آسمانی موفق عملکرده است.

وی با تاکید به پژوهش‌های صورت گرفته درباره دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین (ع)، تصریح کرد: این دانشنامه که در سال ۸۸ منتشر شد، نتیجه ۱۰ سال پژوهش‌های پژوهشگران است.

حجت‌الاسلام سید محمود طباطبایی‌نژاد با اشاره به تدوین دانشنامه امام حسین (ع) و رفع خلا‌های موجود در این زمینه، گفت: دانشنامه تدوین شده در ۱۵ بخش اصلی به نگارش درآمده است که به شبهات موجود نیز پاسخ می‌دهد، البته در این مجموعه ۴ هزار و ۱۹۱ نقل به زبان‌های فارسی و عربی است که که در سال ۸۸ با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی در موسسه دارالحدیث رونمایی شد.

علی التمیمی با اشاره به مجموعه کتاب‌های جمع آوری شده در کتابخانه لندن، تاکید کرد: هدف اصلی جمع آوری و تحقیق برای جمع آوری این کتاب‌ها گردآوری نسخ معتبر از واقعه کربلا است که در کتابخانه‌های اروپا، وجود دارد، البته تا کنون بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع آوری شده است.

مدیر مرکز دایره المعارف الحسینیه در لندن با بیان برخی از فعالیت‌های مرکز خود، افزود: تامین هزینه‌های مالی مهم‌ترین مشکل است، زیرا ما در این زمینه با مشکلات بسیاری روبه رو هستیم، البته باید درنظر داشت که هزینه تحقیقات شیعی در لندن بالا است.

وی بااشاره به افراد مشغول به فعالیت در مرکز لندن، عنوان کرد: درحال حاضر ۲۰ نفر در مرکز دایره المعارف الحسینیه لندن فعال هستند که عمده فعالیت آن‌ها مبادرت به انتشار کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی است.

التمیمی در بازدید بخش‌های مختلف این موسسه با اظهار خوشنودی برای حضور در موسسه دارالحدیث، خاطرنشان کرد: این تعامل زمینه ساز همکاری و تبادل نظر در زمینه ارائه آخرین یافته‌ها درباره سیره امام حسین (ع) از نسخ و کتب خطی به پژوهشگران موسسه دارالحدیث را به وجود می‌آورد، البته انتشار دانشنامه امام حسین (ع) که در موسسه دارالحدیث نیازمند ترجمه به زبان انگلیسی است تا جامعه گسترده تری از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcexn8w.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما