يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 26801

چگونه از کلیه های خود مراقبت کنیم؟

قم نيوز : قم نیوز: یک فوق متخصص بیماری های کلیوی بر رعایت نکات مهم در شیوه های تغذیه در سلامت کلیه ها تاکید کرد.
چگونه از کلیه های خود مراقبت کنیم؟
به گزارش قم نیوز، دکتر محمد کاظم مسلمی ابتدا در باره نقش مهم کلیه در بدن گفت:کلیه ها دستگاهی در جهت دفع مواد زائد از بدن می باشد که سلامت افراد را تضمین می نماید.

این متخصص عنوان کرد:مهم ترین نکته ای که در سلامت کلیه ها دارای اهمیت می باشد نوع تغذیه است که دراین زمینه باید از خوردن غذاهای پر چرب که مضرات فراوانی به ویژه بر کلیه ها دارد اجتناب کنیم و به جای روغن های جامد از روغن زیتون در تهیه غذا استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم در حفظ کلیه ها تصریح کرد:استفاده از میوه و سبزیجات و سالاد و غذاهای کم چرب می تواند سلامت را تضمین کند و این نوع تغذیه سالم بر عملکرد کلیه ها نیز موثر است از این رو در وعده های غذایی خود حتما سبزیجات و میوه جات را بگنجانیم.

مسلمی اظهار داشت:استفاده از غلات می تواند مانع از چاق شدن افراد و گرفتگی عروق شود چرا که گرفتگی عروق خود موجب آسیب به کلیه ها می شود و می تواند سلامت این اعضا را به مخاطره بیندازد از این رو تلاش کنیم با پایین نگه داشتن چربی خون سلامت قلب و کلیه ها را تضمین کنیم.

وی مصرف مایعات را مورد تاکید قرار داد و افزود:استفاده از مایعات و مصرف روزانه چند لیوان آب و مصرف مایعات سالم می تواند در دفع سنگ کلیه موثر باشد و موجب سلامت عملکرد کلیه ها شود.

دانشیار ارولوژی دانشگاه قم یادآور شد:همچنین مصرف بالای شیرینی موجب چاقی و پر کاری کلیه شده و آسیب های جدی به سلامت کلیه ها وارد می کند.

وی استفاده بیش از نمک را عاملی مهم در ایجاد آسیب به کلیه ها دانست و عنوان کرد:استفاده بیش از اندازه از نمک، فشار خون را بالا می برد و مشکلات زیادی را برای کارکرد کلیه ها به وجود می آورد از این رو مصرف نمک را تا حد امکان از سبد غذایی اصلاح کنیم.

فوق تخصص بیماری های کلیوی گفت:در راستای سلامت کلیه ها بهتر است از گوشت سفید به جای گوشت قرمز استفاده شود چرا که گوشت قرمز حاوی کلسترول است به همین دلیل بهتر است از سویا نیز به جای گوشت قرمز برای حفظ سلامت کلیه ها استفاده کنیم.

وی مصرف لبنیات را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:استفاده شاز شیر، ماست و لبنیات با چربی پایین می تواند تا حدود زیادی در سلامت کلیه ها موثر باشد.

مسلمی در پایان متذکر شد:برخی از فست فودها و یا نوشابه های گاز دارد مضرات زیادی برای کلیه ها دارد که در برنامه غذایی باید حد امکان از مصرف این مواد اجتناب شود ضمن اینکه با ورزش می توان میزان چربی را متعادل ساخت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgq79x.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما