سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 26883

نبود مهارت مهمترین مشکل اشتغالزایی در قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: وضع اشتغال در استان فضای خوبی دارد اما نبود افراد ماهر یکی از مهم‌ترین مشکل این عرصه است.
نبود مهارت مهمترین مشکل اشتغالزایی در قم است
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت به کسب رتبه اول اداره کل متبوع خود در سال ۹۲ در بین استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۴ هزار نفر در رشته‌های مختلف مهارتی در استان آموزش دیدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: دو مرکز آموزش جدید در قم راه اندازی، یک مرکز بازسازی و یک مرکز دیگر دومنظوره شده است.

وی افتتاح مرکز ویژه خواهران در پردیسان را یکی از برنامه‌های هفته دولت ذکر کرد و گفت: یک کارگاه پیشرفته دیگر با ۱۰۰ رایانه مجهز راه اندازی شده است.

عطارنیا تاکید کرد: در هفته دولت یک سالن ورزشی ویژه همکاران در دست افتتاح داریم.

وی با اشاره به وجود دو مرکز دانشگاهی علمی کاربردی زیرمجموعه اداره کل فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: یکی از این مراکز ویژه خواهران در پردیسان ایجاد شده و دیگری ویژه برادران در مقابل ترمینال افتتاح شده که کاملا آموزش‌های تخصصی را در سطح دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: ۴۴ کارگاه مجهز در استان داریم که جوانان در این کارگاه‌ها آموزش دیده و وارد بازار کار شوند.

افراد ماهر کم داریم

عطارنیا یکی از مباحث مهم اشتغالزایی در استان قم را نداشتن مهارت ذکر کرد و گفت: وضع اشتغال در استان فضای خوبی دارد و مراکز خدماتی خوبی ایجاد شده که نیاز به افراد توانمند و ماهر دارند.

وی ادامه داد: توانمندکردن نیروی جوان و ارائه آموزش‌های ضمن خدمت به افراد موجود دو هدف مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم با بیان اینکه در این راستا ۵ هزار نفر از بانوان قمی در بخش‌های مختلف آموزش دیدند اظهار کرد: در آموزش‌های آزاد با داشتن ۳۰۰ آموزشگاه در سطح استان عملکرد خوبی در زمینه آموزش به ۱۴ هزار نفر داشتیم.

به گفته عطارنیا تاکنون ۱۹ هزار گواهینامه در بخش قالیبافی و ۲۰ هزار گواهینامه در بخش صنایع ساختمان صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارتقای ۱۴ پله‌ای قم در المپیادهای مختلف خبر داد و اضافه کرد: در بخش توسعه روستایی کمیته فعالی را راه اندازی کردیم و شورای پژوهشی استان را عملیاتی کردیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgw79x.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما