پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 26902
رئیس جدید شورای اسلامی شهر قم:

شورای شهر قم در کنار شهرداری است

قم نيوز : رئیس جدید شورای اسلامی شهر قم: شورای شهر در کنار شهرداری است و اعضای شورای به دنبال کمک به شهرداری برای تکمیل پروژه های شهری هستند.
شورای شهر قم در کنار شهرداری است
ولی الله بیاتی در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: دور چهارم فعالیت شورای اسلامی شهر قم در ۱۲ شهریورماه سال ۹۲ آغاز شد و هیئت رئیسه در شوراها برای یک سال انتخاب می شوند، در این یک سال اخیر هم اعضای شورا همدیگر را شناختند و از توانایی ها یکدیگر شناخت پیدا کردند، دیروز هم پس از گذشت یک سال از آغاز فعالیت شورای شهر قم، انتخابات هیئت رئیسه جدید این شورا برگزار شد که من برای پست ریاست شورا کاندید شدم و با ارائه برنامه ای برای آینده شورا، از طرف اعضای شورا برای این پست انتخاب شدم.

وی تصریح کرد: انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم به نحو احسن انجام شد و از موفقیت های شورای قم، برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این شورا به صورت آرام و بدون حاشیه بود، این انتخابات به صورت شفاف و با حضور خبرنگاران برگزار شد و اعضای شورا برای هیئت رئیسه کاندید شدند که تعدادی از آنها وارد هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم شدند.

شورای قم به دنبال ارتباط بیشتر با مردم

رئیس شورای اسلامی شهر قم اعضای این شورا را دارای اشراف به وظایف خود دانست و افزود: اعضای شورا به دنبال حفظ انسجام و اتحاد بین خود هستند، آنها به دنبال کمک به شهرداری برای اجرای پروژه های شهری هستند و شورای شهر در کنار شهرداری است، افتتاح ماهانه یک پروژه شهری در شهر قم هم حاصل تعامل نزدیک بین اعضای شورا و شهرداری است.

بیاتی با اشاره به برنامه های شورای شهر در آینده گفت: شورا به دنبال افزایش نظارت خود بر شهرداری است و تعامل بیشتر با نهادهای استان قم و بهره گیری از ظرفیت های استان از جمله مراجع عظام تقلید در دستور کار شورا قرار دارد، شورا به دنبال برداشتن موانع پیش روی پروژه های شهرداری و جذب اعتبارات دولتی است تا روند احداث پروژه های شهری سرعت بگیرد.

وی تصریح کرد: شورا همچنین به دنبال افزایش ارتباطات خود با مردم است تا علاوه بر اطلاع رسانی اقدامات شورا به مردم، این نهاد از نظرات مردم بهره بگیرد، ما در هیئت رئیسه جدید شورا به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت بیست و یک نفر عضو شورا استفاده کنیم.

تکمیل مترو قم نیازمند کمک دولت

رئیس شورای اسلامی شهر قم مشکل تملک منازل را یکی از عوامل تاخیر در بهره برداری از پروژه های شهری دانست و افزود: مدیریت شهری در شهر قم در بحث تملک در قدم اول به دنبال توافق با مالکان است و استفاده از ابزار قانونی در اولویت کار آنها نیست، هم اکنون پروژه های متعددی مانند پل غدیر و بلوار شهید کاظمی به دلیل مشکل تملک، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

بیاتی با اشاره به مشکلات مالی دولت بیان کرد: تکمیل پروژه های بزرگ شهری مانند مترو و مونوریل نیازمند اعتبارات دولتی است و در توان بودجه شهرداری قم نیست، اما امسال ما تاکنون از اعتبارات دولتی در خصوص این پروژه ها محروم بودیم که نیازمند پیگیری بیشتر برای جذب بودجه است، البته پروژه های شهرداری با سرعت در حال تکمیل شدن است و هر ماه یکی از پروژه های شهرداری افتتاح می شود.
انتهای پیام/106
https://qomnews.ir/vdcir3ar.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما