دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 26919
با سخنرانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

کنفرانس بررسی اندیشه‌های علامه فضل‌الله عاملی در لبنان برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:حجت الله الاسلام مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کنفرانس بررسی اندیشه‌های فقهی علامه محمدرضا فضل‌الله عاملی در لبنان سخنرانی می‌کند.
کنفرانس بررسی اندیشه‌های علامه فضل‌الله عاملی در لبنان برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کنفرانس بررسی اندیشه‌های فقهی علامه محمدرضا فضل‌الله عاملی در لبنان سخنرانی می‌کند.

این همایش بین‌المللی در چارچوب احیای میراث فقیه علامه سید محمدرضا فضل الله از طرف انجمن امام صادق(ع) لبنان برگزار می شود.

علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان و شیخ عبدالحلیم زهیری از شخصیت‌های برجسته عراق در این مراسم سخنرانی می کنند.

مقالات تخصصی این همایش بر شخصیت فقیه عاملی و نقش بارز او در تاریخ نجف اشرف و جبل عامل لبنان متمرکز است.

محمدرضا فضل‌الله فقیهی عالم، فیلسوف و شاعری بود که مواضعی مهم و ویژه در مسائل علمی و سیاسی داشت. او از جمله علمای جبل عامل لبنان بود که در مقابل استعمار کشورهای اسلامی توسط کشورهای اروپایی مقاومت کرد و مخالف تفکیک دولت عثمانی در آغاز قرن بیستم و از جمله داعیان وحدت امت اسلامی در مقابله با استعمار بود. او در سال ۱۹۱۱ فریاد یاری ملت لیبی در برابر هجوم ایتالیا را سر داد.

علامه محمدرضا فضل‌الله عاملی صد سال قبل دارفانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی تاکنون به دعوت رسمی کشورهای مختلف در بیش از ۵۰ کنفرانس و همایش بین‌المللی به عنوان سخنران حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgyy9x.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما