چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 26952
رئیس جامعة المصطفی العالمیة در دیدار با استاد الأزهر:

همکاری‌های جامعة المصطفی العالمیة و دانشگاه الأزهر گسترش یابد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعة المصطفی العالمیة گفت: جامعةالمصطفی آماده است تا با تبادل تجارب و همکاری با دانشگاه الازهر در راستای گشودن راه‌های جدید برای حل همه مشکلات در جهان اسلام گام بردارد.
همکاری‌های جامعة المصطفی العالمیة و دانشگاه الأزهر گسترش یابد
به گزارش  قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار شیخ احمد کریمه، استاد دانشگاه الأزهر ضمن خوش‌آمدگویی به وی، اظهار کرد: امیدوارم این دیدار نقطه عطفی در راستای افزایش همکاری‌های مشترک میان جامعة المصطفی و دانشگاه الازهر باشد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیة قم را یکی از مهم‌ترین شهرهای علمی در سراسر جهان اسلام دانست و افزود: جامعة‌المصطفی، حدود ۴۰ هزار دانش‌آموخته از ۱۰۰ ملیت مختلف دارد و هم اکنون ۳۰ هزار طلبه در شعبه‌های داخلی و خارجی المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به ارائه رشته‌های آموزشی المصطفی در شاخه‌های فقه،‌ قرآن و حدیث، علوم فلسفی، ادیان و مذاهب، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌ها خاطرنشان کرد: جامعة‌المصطفی و حوزه علمیه قم همواره مسئله تقریب میان مذاهب اسلامی و احیای تمدن اسلامی را به عنوان یک اصل اساسی مد نظر قرار داده اند. ما معتقدیم مشترکات میان مذاهب اسلامی، در همه بخش‌ها بسیار بیشتر از اختلافات است و حل مشکلات و مسائل جهان اسلام باید توسط علما انجام شود.

آیت الله اعرافی با تاکید بر جایگاه ویژه دانشگاه الازهر در جهان اسلام یادآور شد: جامعةالمصطفی آماده است تا با تبادل تجارب و همکاری با دانشگاه الازهر در راستای گشودن راه‌های جدید برای حل همه مشکلات در جهان اسلام گام بردارد.

در این دیدار شیخ احمد کریمه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با اعرافی ابراز کرد: در دانشگاه الازهر که متبرک به نام حضرت زهراء (س) است، بیش از یک میلیون طلبه از مذاهب مختلف اسلامی، در رشته شریعت اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

وی ضمن تشریح نظام آموزشی دانشگاه الازهر خاطرنشان کرد: دانشگاه الازهر احترام ویژه‌ای برای تمام مذاهب اسلامی قائل بوده و فعالیت زیادی در راستای تقریب میان مذاهب اسلامی در این دانشگاه صورت گرفته است.

استاد دانشگاه الازهر ضمن انتقاد شدید از تندروی برخی گروه‌های منتسب به اسلام خواستار همکاری مشترک میان المصطفی و دانشگاه الازهر در راستای تقویت اتحاد میان امت اسلام شد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdxn0x.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما