يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 26980
آیت‌الله سبحانی:

آمریکا درباره نیت خود در جنگ با داعش دروغ می‌گوید

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی گفت: این صحبت‌های سران آمریکا مبنی بر اینکه می‌خواهند با داعش بجنگند فقط حرف است زیرا داعش بچه ای است که خودشان متولد کردند.
آمریکا درباره نیت خود در جنگ با داعش دروغ می‌گوید
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه آیت الله جعفر سبحانی شامگاه شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه در گذشته تمام علوم به صورت جمعی تدریس می شد، اظهار کرد: بعد از مدتی در جهان به این مسئله پی بردند که مسائل متعدد شده و باید رشته ها از یکدیگر تفکیک شوند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز علوم در دنیا تخصص پیدا کرده است، افزود: مرکز تخصصی مهدویت نیز از این مسئله مستثنی نیست و نمی شود، یک روحانی امروز همه علوم دینی را بداند و مخصوصا با این شبهاتی که امروز در دنیا در مورد مهدویت گفته می شود لازم بود مرکزی تخصصی به تربیت طلاب در این زمینه اهتمام داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه غیبت امام زمان(عج) مسئله جدیدی نیست؛ چرا که انبیا نیز غیبت داشته اند، تصریح کرد: مصادیقی نظیر رویای صادقه شیخ صدوق و تالیف کتاب «کمال الدین» نشان می‌دهد که نظر حضرت مهدی(عج) این بوده است که افرادی به صورت تخصصی به مسئله مهدویت ورود کنند.

تشکیل مرکز تخصصی مهدویت در راستای منویات حضرت است

آیت الله سبحانی با بیان اینکه تاسیس مرکز تخصصی مهدویت الهام شده از توصیه امام زمان(عج) به شیخ صدوق است، خاطرنشان کرد: نویسندگان، اساتید و مسئولان مرکز تخصصی مهدویت نموداری از پیام و درخواست حضرت مهدی(عج) هستند و در زمینه مهدویت باید فعالیت صورت گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ماهواره ها مرتب به دنبال ترویج شبهات هستند، تصریح کرد: علمای اهل سنت نیز مرتب در این زمینه ایجاد شبهه می کنند و برخی از آن ها مهدی موعود از نظر شیعه و سنی درست کرده اند در حالی که دروغ می گویند و ما در موسسه نقدی بر شبهات آن ها داشته ایم و تاکید کرده ایم محکمیات مهدویت در احادیث شیعه است.

مهدویت اتاق فکر داشته باشد

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مهدویت باید اتاق فکری برای پاسخگویی به شبهات داشته باشد، افزود: مسئله مهدویت از گذشته ابزاری برای مفسدان بوده است و در طول تاریخ برخی از افراد ادعای مهدویت برای آمال سیاسی کرده اند.

آمریکا دروغ می‌گوید که می‌خواهد با داعش بجنگد

آیت الله سبحانی با بیان اینکه امروز دشمنان می خواهند با زمینه سازی مهدویت و شیعه را از بین ببرند، تصریح کرد: این صحبت‌های سران آمریکا مبنی بر اینکه می خواهند با داعش بجنگند فقط حرف است؛ داعش بچه ای است که خودشان متولد کردند.

تمام دشمنان در شیعه ستیزی مشترک هستند

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تنها مذهبی که با غرب آشتی نمی‌کند شیعه است و هرگز با ظالمان دست نمی دهد، دشمنان امروز در دنیا اختلاف مذهبی و طایفه ای ایجاد می کنند و تمام گروه های تروریستی نظیر القاعده و داعش در شیعه ستیزی مشترک هستند.

اصل نظام را می زنند تا زمینه سازی حکومت حضرت مهدی از بین برود

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه امروز دشمنان برای فتنه انگیزی در میان تمام کشورهایی که دارالحرب هستند سوریه و عراق را انتخاب کرده‌اند؛ چرا که آن ها شیعه هستند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی براساس مسئله ولایت فقیه پایدار است و برای شکل‌گیری حکومت حضرت مهدی(عج) تشکیل شده است که فرع است؛ به همین دلیل دشمنان می خواهند حکومت جمهوری اسلامی را از ریشه بزنند تا فرع خود به خود از بین برود چرا که تمام انقلاب ها نیز امروز از ایران سرچشمه گرفته است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه یک زن یهودی اسلام شناس ثابت کرده است که اسلام براساس ۱۲ خلیفه بعد از نبی خدا است، ابراز کرد: انبیا پیشین ۱۲ خلیفه داشته اند و پیامبر اکرم نیز ۱۲ خلیفه دارد.

می‌خواهند کمر مهدویت را بشکنند

آیت الله سبحانی با بیان اینکه کمر مهدویت را میخواهند با شبهه افکنی بشکنند، گفت: ادعاها و فرقه سازی‌ها با هدف کمر شکستن جمعیت شیعه است و این مسائل زیر سر دشمنان است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdce7o8w.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما